Nu e tanden borta..

Idag kl 09 lämnade jag min lille skatt på dagis. Sen gick jag hem o duschade och sen begav jag mej till tandläkaren, jag var så nervös...låg i soffan i väntrummet (jag var ensam där) och sen gick jag in...fuck alltså. Fick bedövning osm inte tog och en tandläkarestuden som inte fattade svencka. När tandläkaren sa till studenten att jag var så rädd sa säger hon: Men varför då?! Jävla pucko. Jag ville bara slå till henne. Sen sa tandläkaen att hon skulle hålla mej i handen när hon skulle säta bedövningssprutan i kinden. Hom häll mej i handen i 2 sek och sen släppte hon bara. Jag höll ett krampaktigt tag om stolen men det e ju inte samma sak...sen sa tandläkarem att jag skulle blinda då en annan bedövningsspruta skulle tas. Innan jag hann göra nåt känner jag två händer över mina ögon. Då har studenten lagt sina hönder över mitt ansikte????!!!! Jag höll på att börja gråta. Min söta tandläkare sa: men va gör du, till henne. Och när hon frågade varför jag var så rädd sa tandläkaren irriterat: Men det behöver vi ju inte diskutera nu eller hur...Hon e snäll min tandläkare, men vad var det där för pucko?? När bedövningen väl tagit så började dom. det var en seg tand och jag trodde jag skulle få ett psykbryt och det trodde tandläkaren med haha. Men hon delade först på tanden så vi skulle kunna rädda halva, Men det vet em seg jävel så det slutade med att hela åkte ut....Håll i er nu men de höll på att slita o dra i typ1,5 timme!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag var helt mörbultat och jag fick typ frossa efteråt. när jag kom hem Shit alltså. Jag tog med tanden hem för att visa Sebbe hur stora rötterna va. till och med tandläkaren sa att de var jättestora. Kanalerna var visst böjda så det var svårt att få ut den...Jag hade tanden som var i två delar med rötter och även en varsäck som hängde med ut. Hade dne i en plastpåse som jag fick hso tandläkaren. Den såg helt köttig ut...gigantiska rötter. Jag var ju bara tvungen att ta kort på den. hade aldrig sett nåt liknande. Men jag slängde tanden så fort sebbe sett den för den började lukta som fan. BLÄÄÄ. Men nu e det ett stort jävla hål som är blodfyllt. Kände lite med tungan o det e ett djuuuupå hål som jag inte ens könde botten på. usch fy. Hoppas det läker snart. Ser rktigt scary ut. Men det syns inget av gluggen som tur är. jag kan till och med blända av ett av mina Stomatol-léenden utan att det syns. Skönt! tandläkaren sa att jag var jätteduktig för det var en dum tand som inte gjort nåt gott alls. Jag blev stolt över mej själv..

tack snälla tandläkaren (Marianne) för att du e så förstående och gullig mot mej!! Kram Linda

Kommentarer
Postat av: Ems

Vilket jävla skåp till student! De där höll ju på å dra ner bob i graven också... fast det var på city dental - gå aldrig dit! Visade jag dig bilderna jag tog på honom efteråt? Helt blå i halva fejjan.



Anyways. Skönt att det är över nu, du behöver inte sätta in nån protes eller nått?



Stor omfamnande kram!

2008-10-14 @ 23:07:12
Postat av: Svar

Ems: Tack för ditt stöd, puss

2008-10-15 @ 11:41:04
URL: http://enmammaslycka.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej hej!! Vad duktig du var hos tandläkaren tycker jag..hihi...trots denna knäppa student!! Påminner mig om en sak som min kompis sa till mig för inte så länge sedan....då hennes 4-åring också skulle gå o dra ut ett par tänder...gissa vad den satkärringen gjorde (sorry)Jo hon mer eller mindre band fast ungen i stolen o bara drog ur tänderna på honom..stackaren..gissa om det gjorde ont i mig!! Såna människor ska bara inte få lov o vara tandläkare....ännu mindre ha hand om barn...o detta var en kvinna på 35 år!! Men tack o lov så hörde jag idag att hon hade fått gå med omedelbar verkan...tydligen fler som hade klagat på henne!! Hoppas för övrigt att allt löser sig med eran lille gosse med BUP o allt...kämpigt kämpigt...men ni ska se att det fixar sig..säkert bara något som han går igenom just nu!! Kramar på dig/er!!

2008-10-15 @ 19:29:28
URL: http://emilbenjamin.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Älskade älskade vän! Det gör så ont i mitt hjärta att läsa vad du varit med om hos tandläkaren. Jag hade så gärna velat vara med dig och hålla dig i handen, då hade jag slagit till den vidriga studenten! Jag är i allafall döimpad av dig hur modig du är!

Hoppas att vi ses snart! STOOOR varm kram till hela familjen! Din Cecilia

2008-10-16 @ 17:24:54
Postat av: sanna

Vilket rötägg till student det verkar har varit. Du skulle tagit tanden och stoppat upp den nånstans på henne... nåja, nog med aggressivitet! Jag tänkte ringa upp dig om en stund. Det har vart svårt att få tag på dig den senaste tiden sväggan min! Hörs sen!! pussss

2008-10-16 @ 19:56:59
Postat av: Svar

Tack söta för era värmande ord!!! Det e sånt som gör att man orkar!!! PUSS PÅ ER! //Linda

2008-10-16 @ 22:12:22
URL: http://enmammaslycka.blogg.se/
Postat av: camilla

här är en till me tandläkar skräck! finns inget som jag blir så nervös för!



Hoppas du mår bättre nu!!



Kramis

2008-10-17 @ 21:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0