1,5-årskontroll på bvc

I onsdags var jag o nutti på 1,5-årskontroll på bvc. Gick kanon. Han bygge med klossar, ritade på papper o hittade bollen bvctanten hade gömt under ett stort papper..duktiga alexander!! Talet var det lite sisådär med. Han kan fem ord: mamma, pappa, titta, där och håll i er nu, LINDA??!!! Jag säger alltid till honom: Mamma heter jag:)

Tog även upp att nutti får sina raseriutbrott. Nu menar jag inte att han blir arg för dte blir alla kids utan han blir så arg att han framkallar kräkningar på ett eller annat sätt. Mycket jobbigt för mamma o pappa. Antingen hulkar han tills det kommer eller så sätter han fingrarna i halsen. Jättejobbigt med tanke på att han är som en fågelunge när dte gäller mat...BVC-tanten ska prata med nån på BUP. Jag fick lite smått panik när hon sa det men det var för att vi som föräldrar lättare ska få tips på ur man hjälper honom ur detta betéende på bästa sätt.

Nutti sover ibland oroligt på nätterna. Vaknar av att han gråter och kan inte sluta. Han är sååå trött och ändå så kan han inte komma till ro. Mycket som händer i hans liv nu med dagis och allt vad det innebär. De ringde fr dagis för då hade han fått ett sånt utbrott och då fick jag komma o hämta honom...men dte var ingen fara med honom. Kanske är det bissingar på gång runt om i munnen. Än så länge har han "bara" 4 st, två uppe o två nere, men flera e på intågande...Att börja på dagis är nog en större omställning än vad vi kan tänka oss. Men det funkar bra på dagis. Han är ett dagisbarn sa fröken till mej härom dagen, Nu ska jag sova, kram o godnatt

PS! Johanna Engelholm, läste din blogg och et du skrev om mej: Kan bara säga detsamma om dej!!!!!!! PUSS PÅ DEJ!

Kommentarer
Postat av: johanna

hihi, tur att man kännt varnadra så länge så man ändå vet vart man har varandra. Ha en härlig helg vännen.

Kramis

2008-09-26 @ 13:08:06
URL: http://busungarnasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0