Vet faktiskt inte vad jag ska ha för rubrik!

Fredag

Söndag kväll...snön fullkomligt öser ner. Fy fan, jag trodde våren var på väg. Det är verkligen snökaos igen. Varför varför varför?? Jävla skit! Mycket svordomar men jag behöver inte hålla inne med sånt här på min blogg. Skillnad är här hemma, då får man svära i det tysta. Men det är knappast samma sak när man är arg..

I fredags träffade jag o Alexander våra älskade vänner Julian och Emilia och Nathaniel i Fruängen. Kändes lite konstigt att åka dit men oj va kul vo hade. Jag och Emilia tog igen oss med tjejsnack medans killarna lekte i lekrummet. Jag och Emilia snackar verkligen inte bara barn med varandra. Vi är superdupisar som kan pladdra på i flera timmar och totalt glömma bort tiden när vi är tillsammans....fina du!

Efter fikat så mötte vi upp pappa o handlade lite gott till kvällen. Vi hade fredagsmys och myste hela lilla familjen.

Lördag

Sebbe hade sovmorgon men jag hade tur. Alexander vaknade inte förrän kl 8. Tackade min lyckliga stjärna att dte var min tur att gå upp för han hade lika gärna kunnat vakna vid 06. Man får vara glad för det lilla :)

Sen kom pappa upp och vi gick på en härlig promenad till Vinterviken. Det var soligt och varmt. Dock väääldans blött med tanke på all snö som smält de senaste dagarna. Men oj va vi njöt. Vi hade med oss bröd som vi matade fåglarna med och Alexander var överlycklig. Sen gick vi hem o lagade lunch. Alexander somnade sen och jag o Sebbe låg i sängen o tittade på kanal 5 play och hade det jättemysigt.

Sen gick jag och Alexander o träffade Gustav, Lova och Catharina. Vi fikade och sen gick vi till lekparken o gungade. Jag skulle vara smart och fånga Alexander i farten och sa åt honom att släppa taget och jag tog tag i honom när gungan var framme men jag slinter och ramlar med Alexander. TUR att inte gungan slog i Alexanders huvud för dte var en tung gunga och inte ett traktorhjul. Hade kunnat gå illa. Det var spklart fullt med folk där och jag tyckte dte var såå jäkla pinsamt. Gustav o Catharian låg dubbelvikta, iallafall när de konstaterat att vi inte slagit oss :) En annan pappa frågade allvarligt hur dte gick. Det gjorde ont som fan i mitt ben men jag var för generad för att känna efter. Tur inte lilleman slog sej!!

Sen åkte Gustav o Lova hem och Catharina gick med oss hem och tittade på vår nya lgh. Hon har inte varit hemma hos oss sen vi flyttade. Vi åt fläskfilé och pommes frites och hade dte jättemysigt. Jag fick massage för min onda rygg och det var najs! Sen åkte hon hem och jag o Seb tog det lugnt efter att Alexander somnat.

Söndag

Idag har vi haft fixardag här hemma. Jag var på mitt jobb med Alexander och wow vilken effekt små barn har på äldre människor. De var hela galna i honom o en tant busade med honom o "jagade" honom med sin rullstol.
Han var eld o lågor. Man riktigt såg på tanten att hon lyste upp av hans närvaro. Han skrattade o flamsade runt :) Jag skulle hämta mitt pass på jobbet som jag glömde i fredags eftter att jag skrivit ut mitt boardingkort i fredags innan jag gick av mitt sista pass.

Nu är det dags för söndagsmys. Jag har just smällt i mej sushi som jag var o hämtade. 11 bitar sitter fint i maggen! Kl 21 är det Johan Falk Leo Gaut som vi ska se. Härligt med söndagsfilmer!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0