Glassnostalgi och 80-talets färgglada liv

Hittade den här på blogg.se och jag håller med. Visst var en del saker mycket bättre förr!!! Jag tänker också automatiskt på sommaren när jag ser den gamla GB-skylten med de gamla godingar på. Pop-up-glassen var alltid min favvo även att den kladdade som attans. Den finns ju kvar fortf men även priserna höjs ju med tiden (såklart). När jag var liten kostade den 6:- och Piggelin kostade 4 :-, minns också att den kostade 3:- alldeles i början..

1983                                                                                                   


2005


Som småbarnsförälder med många barn så blir det en förmögenhet om man är på stranden nu för tiden och alla barnen ska ha "sin" favoritglass...Hmmm jag är nog lite nostalgisk ändå...
När jag ändå är inne på ämnet så kan jag också ta upp det här med barnprogram förr och nu...Nu är det animerad skit och inte alls den kvalitet på barnprogram som det var när jag var liten (början på 80-talet och framåt). Vart tog Björnes magasin vägen? Alla de underbara Astrid Lindgrensagorna?

Nu är det datorer som är dagens sysselsättning för våra barn...ingen som är ute och leker på lekplatsen utan alla sitter hemma och spelar datorspel i alla dess former. Jag minns att vi ofta var ute o spelade kula i sandlådan. Man bytte "kattögon" mot stora kulor, det var mönstrade kulor och stenkulor, alla med olika värde,,.Man byggde banor med hinder osv...man höll hårt i sina kulor helt enkelt. Lekte Datten ofta och ALLA var med med. Hela områdets ungar samlades.

Nu är jag i mitt esse och spinner vidare....Melodifestivalen då? Vad hände med den där magiska kvällen då man samlades hela familjen och ev nån kompis i soffan med godis och läsk och röstade o kryssade för olika låtar i tidningen. Det var EN kväll och sen var det klart för Eurovision Song Contest och man var såååå spänd för hur dte skulle gå för Sveriges bidrag. Nu är det flera delfinaler och man missar ofta nåt och så hänger man inte med alls.

NEJNEJNEJ, PÅ VISSA SAKER SÅ VAR DET BÄTTRE FÖRR. Kanske låter gammalmodig men säg om ni inte håller med? Alla har olika åsikter och det har alla rätt till, men jag tycker så här..
Skriv gärna vad NI tycker också. Alltid kul att höra ifall man är en insnöad morsa som fattar "noll"

Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha härligt Linda jag håller helt med dig!! Hoppas du kan vara med i sommar om det blir någon grillfest med fd OP klassen, Det var verkligen som vi inte hade varit ifrån varandra så länge hihi

Kram på dig vännen!!

2009-04-06 @ 20:39:00
Postat av: Svar till Jessica

Ja Jessica, det var väldigt synd att jag inte var där. hade ju varit så himla kul. Men omd et blir i sommar så hojta till!! Är jag nere så kommer jag som ett skott. Kramis

2009-04-06 @ 22:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0