Buggan har anlänt

Idag har vi haft en hektisk dag. Kl 10.00 gjorde vi oss iordning för att hämta vår Bugaboo vagn. Alexander fick ett utbrott som inte ville ge med sej och det var hemskt. han slutade inte gråta trots att jag gav bröstet (som annars alltid funkar). Detta är nog en reaktion på vaccinationerna igår...Tårarna bara sprutade på min lille fiseplutt och mamma blev helt genomsvettig. Detta hände när vi var hos tjejen vi köpt vagnen av. Vi hann inte stanna så länge för jag tänkte att dte e bäst att komma hem så snart det bara går nu när Alex e otröstlig. Jag köpte även en gul fleecesuflett (sommarsuflett) av tjejen också så nu kan man ha helt svart eller gul/svart. Jag kommer säkert köpa en hel del olika fäger, bl a sandfärgad så småningom. Alexander lugnade sej men fick såna där hysteriska attacker till o från hela tiden...Det var lite ovant att köra hem buggan på bussen, men det gick såååå bra!! Väl hemma vart det dags för mat (puré) för skutten och han var på bra humör (mamma kunde till och med dammsuga utan protester från prinsen) och mamma hann slänga i sej maten nätt o jämnt och sen skulle vi iväg o lämna vår vagn till köparen inne i stan som bor uppåt i landet och var i Sthlm med jobbet så vi hade en tid att passa.

Min vän som är en ängel ställde upp o körde vår sålda vagn medan jag körde Alex i buggan. Även att min vän skulle jobba så tog han sej tid att hjälpa mej med vagnarna *TACK!!!* Jag o Alexander skyndade oss hem (jag var livrädd för ett utbrott på stan eller t-banan, men det gick bra. handlade mat på hemvägen också) och sen vi myste lite och sen var Alex ander trött o sov en stund och jag kunde sitta lite framför datorn. Sen la jag över honom i vår säng och vi somnade båda två en stund. Sen åt vi gröt kl 18 och sen kom pappa hem. Vi tempade Alexander  o han hade 38.3 i tempt så jag gav 2 st alvedon och sen somnade han utan problem efter en liten slurk mjölk vid bröstet. Det gick över förväntan med sängåendet med tanke på att han e så kinkig nu. Kunde bara lägga ner honom o på 2 sek sov han, *duktig* Har lite dåligt samvete för att jag var tvungen att fara o flänga idag när han var så här men jag pratade med bvctanten igår och hon sa att det inte var nån fara för jag sa att jag skulle hämta en ny vagn...oj oj oj, chat chat chat. bye bye so long


Kommentarer
Postat av: Anna

Väntar på att buggan ska bege sig norrut...

2007-11-09 @ 12:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0