Jul, nyår och mys i allmänhet!

Oj nu har jag säckat ihop totalt vad gäller bloggandet...SKÄRPNING! Jag undrar dock om det är nån som läser överhuvud taget..??? Ni får gärna hojsta till när/om ni läser här inne- Alltid kul att veta..



Julen firade vi med mamma och hennes man och det gick lugnt till. Det var julklappar och underbart god mat (som alltid när det gäller min fina mamma). Hon e helt klart bäst! Prinsen var inte alls rädd för tomten:)) Han satt tryggt i tomtens knä och drog lite i skägget. Alexanders kusin Lova var lite mer skeptisk o ville inte sitta i hans knä men hon var även lite osäker på VEM TOMTEN VAR??!!! Man kan nog inte "lura" henne så länge till..Barnen fick massa julisar och jag o min lillebror hade köpt morgongåvor till de små så de skulle kunna sysselsätta sej till tomten kom. Vilken dag är väl inte längre än julaftondagen för barnen..? Minns med värme våra julaftnar som små då vi hade besök kvällen innan julafton av två tomtar som knackade på fönstret och vi fick vinka åt dom i fönstret. Dom gick runt i området och hälsade på alla hus där det fanns snälla barn...*nostalgi*

Nu är det min och Sebbes tur att ge Alexander fina minnen som han ska minnas med värme o kärlek...Han fick massa julklappar av alla och han lekte mest med pappret:) Vår lille kille, han hade röd slips och skjorta på sej. SÅÅÅÅ FIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Här kommer bilder från julen på gossebarnet!

image14
Alexanders allra första julklapp som han öppnar hemma för paketet var lite fär stort att ta med på tåget...En koalabjörn (gosedjur såklart) som hans farfar och Maggie har köpt i Australien

image15

Gott med julisar man kan tugga på:) *sötnosen där*. Slipsen lite på sne och barfota....julafton e låååång och man kan inte alltid vara fit for fight:)

image16
Sitter i tomtens knä. Inte alls rädd:)

image17
PUSSEPOJKEN

image19
Det e mysigt i mormors famn efter allt ståhej under julafton...*kärlek*

image20
Julklappsutdelning och alla är sååååå förväntansfulla:)




NYÅR!

Nyår firade vi hemma med nära och kära. Middagen bestod av förrätt, varmrätt och efterrätt och så hade jag gjort eget godis efter att fått tips av Leilas jul på TV. Det blev Rocky Road och det blev sååååå mumisgt!! Och jättegott om jag får säga det själv..Alexander och kusin Lova var vaken vid 12-slaget men plutten sov innan men vaknade av alla raketer och smällare och jag sebbe och pluttas gick ensmma in i sovrummet efter allt skålande och släckte ner och satt i sängen och titta ut på alla fina fyrverkerier. Vår son tittade och så "pratade" han som om han undrade var det där var för nåt!!!! *KÄRLEK* Underbart familjeögonblick! Sebbe var ledig i mellandagarn och det var så mysigt! Vi hade underbara dagar med varandra hela lilla familjen:=)

mÅ 2008 BLIR LIKA UNDERBART SOM 2007*SKÅL*

PAPPA SEBBES FÖDELSEDAG! GRATTIS DARLINGEN FR MEJ O ALEXANDER

Den 3 jan fyller pappa sebbe år och det firas ju såklart med goood middag och massa presenter. Han blev så uppvaktad. Farmor Gudrun kom hit fr Kalmar och var med oss i flera dagar och det var så kul! Jag passade på att jobba lite också så farmor var med Alexander en dag då både jag o älsklingen jobbade. på så vis så sparar vi föräldradagar..


Kommentarer
Postat av: Cassie

åh va fina bilder!

2008-01-11 @ 00:27:20
URL: http://Cassie92.blogg.se
Postat av: Anna

Men åh så söt han är lillprinsen i slips och allt! Du är med jättefin som alltid! PUSS

2008-01-11 @ 10:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0