några dagar i Miami

Första dagen vi var där så hade vi tappat bort Alexanders solhatt så vi begav oss o letade upp en affär som kunde tänkas ha en fin sådan till den lille herren. Vi gick och vi gick men hittadeingen som mna kunde knyta under hakan. Han vill såklart inte ha den på sej så det e ett måste! Vi begav oss till Aventura Mall med buss som tog ca 40 min. Det första som hände oss var att vi hade en riktig arbigga till busschaufför som skrek och gormade och skällde på oss för att vi kom in i bussen med en barnvagn. Där får man inte ha barnvagnen uppfälld så jag fick ta Alexander på armen och sebbe fällde ihop den och sen satte vi oss och höll i oss för glatta livet..Hur skulle vi kunna veta att man måste ha vagnen ihopfälld..??? Men vi kom dit och vi hade en underbar dag på Aventura Mall. Det var inte så stort som vi hade väntat oss men bra mycket större än alla varuhus här i Sthlm tillsammans typ så det räckte gott o väl till och blev över. Vi åt lunch där som bestod av french fries och nån underbart god smörgås med kött och ost och så champinjoner. Jättemums! Alexander hade fått välling på morgonen och satt o åt pommes och drack coca cola. Ja jag vet att jag inte skulle ge honom nåt sådant men vad gör man när ungen inte äter annat?? Han tyckte det var gottit iallafall:=)

Vi shoppade en del där inne, jag handlade en hel kasse från Victoria`s Secret. Bland annat 5 Bodysplash från doften Love Spell, 2bodylotion av samma doft och så 1 parfym från samma också. Allt det gick på 200 dollar, vilket motsvarar 240 kr ungefär. BILLIGT!!!! Sebbe köpte 2 st Pikétröjor från Lacoste och så hittade vi en jättefin solhatt till pluttas i en svindyr barnaffär som var superbilligt i och med att dollarn e så låg nu...vi hade en härlig dag i Aventura Mall. Tyvärr så fick man inte ta kort där inne så bilder finns inte därifrån...men det var coolt. Svalt och skönt där inne när det var ca 40 grader varmt ute...puh....

Kommentarer
Postat av: malin

Hej! Hittade din blogg när jag googlade Aventura mall! Vi ska bo på South Beach när vi åker till Miami och hade tänkt besöka Aventura mall, men hittar ingen info om vad bussen kostar och vart den stannar i South beach.... Skulle du inte kunna vara världens snällaste och tala om vad ni betalade för bussresan? Och hur ofta den går! Du kan svara i bloggen isåfall så kikar jag in här igen! Tack på förhand! malin

2008-08-06 @ 09:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0