ASTRID LINDGRENS BARNSJUKHUS

Igår natt var vi på akuten igen. Alexander ramlade hemma på morgonen och landade handlöst mot våran skohylla. Läppen fick ta hela stöten och det resluterade att det började störtblöda. hela tröjan och byxorna och det droppade på heöa golvet. Det slutade efter ett tag och jag lämnade honom på dagis efter att jag informerat dagispersonalen om vad som hänt. När jag skulle hämta honom så var allt bra med honom. Han hade ätit tre pannkakor på lunchen och ätit rejält med mellis. Allt lugnt så långt. Han var en kortis på dagis igår så på eftermiddagen la vi oss o sov en stund och efteråt gick vi med Helena o hennes två pojkar till Vippan o lekte på lekplatsen. När han skulle äta banan så ser jag att det e blod på bananen men inte så mycket. Tidigare på morgonen så försökte jag såklart kolla hur det såg ut under läppen men jag kunde verkligen inte komma åt. Lite senare på kvälen ligger jag o Alexander i söngen o gosar, det e lite halvmörkt och jag ser nåt konstigt under hans napp. Jag tar bort den och hela hans mun e full med blod!!?? En stund senare kommer pappa hem och han hjälper mej att kolla i munnen på Alexander och då ser vi att det e ett stort hål på insidan av överläppen. Vi e säkra på att han har bitit av strängen och ringer till akutmottagningen´o vi får en akuttid. Väl där så ser dom att det e ett stort jack och strängen e helt av. Alexander gröät o var helt hysterisk när vi höll i honom, fan va ont det gjorde i mamma- och pappahjärtat. När läkare vände upp läppen så e strängen helt bortatyp. Bara en stor glipa och det började blöda som sjutton nör han lyfte upp läppen. Jag mådde illa. Om man ändå kunde ta det i hans ställe!!! Vi blev skickade till Astrid Lindgrens barnsjukhus och där fick vi vänta ett tag men inte sp jättelänge. Den första läkaren ville att vi skulle dit med tanke på att jacket var så stort och att han fortf blödde så mkt. Det hade gått över 12 tim o han blödde mängder. Dom ville inte sy honom för att det hade gått så lång tid med risk för att sy in bakterier. Det skulle få läka ihop av sej självt. Drt kunde visst börja blöda mer och en bit av strängen skulle kunna lossna men det var ingen fara. Alexander var under hela kvällen på lysande humör och charmade alla läkarna på KS:) Han somnade i vagen när vi skulle hem och jag kan säga att jag vat helt slut av oro o utmattning. Pappa likaså..Men slutet gott allting gott...
tack ni som skickade sms, dte värmer så gott när man e orolig för sitt barn!! TACK!!!!!

Liberoplåtningen kommer att skjutas upp till nästa vecka eller så blir det att den får plåtas utomlands, stockholmsgruppen ringde idag och sa det för dom måste visst ha solsken på bilden:=)


Kommentarer
Postat av: camilla

hoppas lillprinsen mår bra nu.

en plåtning utomlands låter ju inte helt fel!!



Trevlig helg på er!!

2008-09-13 @ 08:43:02
Postat av: johanna

Ojdå, stackars lille plutt. Hoppas han mår bättre idag. Kram på er

2008-09-13 @ 09:36:52
Postat av: Pernilla

Fy vilken oro för er! Hoppas allt är bra nu!/Kram Nilla.

2008-09-13 @ 18:14:01
Postat av: anna

men lille gubben! Fy vad hemskt. Hoppas att det läker snabbt!

Kram från hela fam Valbäck

2008-09-14 @ 15:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0