Dag 3 i Epidemin

Idag har varit en ok idag för lillen. De första kopprna har bildat en skorpa som snart kommer falla av. Han kliar mycket men ändå inte så farligt. Tavegyl har jag hoppat över idag på morgonen men han fick en dos nu ikväll innan han la sej. Han sover fortf hos mej i dubbelsängen medans pappa är förflyttad ut i vardagsrummet :=)

På förmiddagen var jag, Nutti, Helena, Noah och Rasmus på en öde lekplats (vet inte ens om man kan kalla det lekplats) där det finns en sandlåda och en gunghäst samt rutchkana. Gräset växer vilt och det är verkligen ingen kul plats men killarna lekte och hade skoj. Jag o Helena satt på bänken och pratade strunt. Hon, stackaren är genomförkyld och har ont i halsen, så det e inte lätt för henne nu med två busungar.

Vi satt där i parken o hade oss och sen gick vi hem, var och sen till sitt. Jag lagade mat, idag blev det ugnsbakad lax, nypotatis och sallad. Sen la vi oss båda två o sov i ett par tim. Var jätteskönt! Vädret var strålande. Sen när vi vaknat så gick vi till Lild och köpte varsin glass, samt att jag handlade lite annan god mat. Vi satte oss på en bänk i en lummig liten innergård och åt våran glass. Nutti fick välja glass och valet blev en Solero med hallonsmak. Jag valde den klassiska 88:an. Dock tog Nutti en tugga på sin glass och sen ville han byta...lille bubben...det var mysigt där och han var på strålande humör. Sen gick vi till den ruuttna lekplatsen där vi varit på förmiddagen. Vi plockade kottar och hade det skoj. han gungade lite på gunghästen och sen klappade vi en söt katt som var kelsjuk. Sen gick vi mot t-banan och mötte upp pappa som slutade jobbet. Vi gick sen alla tre och handlade lite mer gott och hyrde två filmer. Nutti var lite trött så pappa fick bära honom hem sista biten då han alltid vill gå och inte sitta i vagen. Han satt inte i vagnen nånting när vi var ute på eftermiddagen. Lilla loppan!!!

Sen när vi kom hem så grejade vi lite och åt räkor och rostat bröd. Nutti var vaken ända fram till ca 22.15 då han inte kunde komma till ro. Vi har lite andra rutiner när han är sjuk så det är helt ok...men sen ville han själv gå in o lägga sej i sängen. Hoppas han kan sova inatt.

Snart ska jag kolla på min film för jag gillade inte Sebbes val av film så vi hyrde två st. Ha en fortsatt trevlig kväll!

Love

Kommentarer
Postat av: Pärlan...

Hej Pinglan! Oj har Alexander fått vattkoppor... hoppas det går bra, har läst att det verkar gå hyffsat! KRAM KRAM

2009-06-17 @ 14:54:03
Postat av: johanna

Skönt att han blivit bättre så fort=) Kram på er

2009-06-17 @ 21:55:31
URL: http://busungarnasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0