vattkoppor

Ja nu har lille darlineg fått vattkoppor. Det var bara en tidsfråga då det florerar på dagis nu..inkubationstiden är så lång som upp till 21 dagar!! Han klarade sej länge ändå tycker jag, fast jag hoppades att han skulle få det för dte e lika bra att han får det nu än när han blir äldre då det tar hårdare på honom då. Det började igår på morgonen när jag kom hem fr jobbet och hade jobbat natt och skulle byta på honom. Då såg jag den första men trodde att det kanske var en finne eller kvisla av nåt slag. Men sen på eftermiddagen såg jag på magen också så det var inget snack om saken. Alexanders farfar Kjell som är överläkare kom på visit igår kväll och han tittade på kopprna och sa direkt att det var vattkoppor också. Det var kul att farfar kom på besök och vi tog upp Alexander efter att vi lagt honom i sin säng så att han skulle få träffa farfar. Det var ett oväntat besök så det var mycket överraskande o trevligt!

Jag åkte sen till jobbet för att jobba natt och det var lite tråkigt att åka hemifrån för det var så trevligt hemma och ute regnade det som attans. Men det är bara att traska iväg..natten var ok och det var relativt lugnt. Jag vabbar inatt då jag inte orkar att jobba 3 nätter och sen vara vaken med Alexander på månadg dag...När jag kom hem idag på morgonen så var killarna redan uppe med Alexander var hängig och trött så vi bäddade rent i sängen och öppnade fönstret och la oss alla tre under täcket o somnade om..de vaknade vid 11-30 och gick upp medans jag sov vidare.

Idag har jag sovit ganska länge o killarna har tvättat och haft städprojekt. Alexander är väldigt varm o känns som en kamin. Han har varit låg hela dagen men ändå lekt lite med pappa då och då för att sen lägga sej i soffan o titta på Bollibompa (Bompa) Gosungen där!

Ikväll så har vi myst hela familjen. Jag har varit o handlat mat och saker inför morgondagen då vi kommer att vara inne hela dagen. Köpt lite god saft och smoothie samt välling då den var slut. Nu sover han i vår säng men jag la bara honom där och gav vällingen i handen på honom o sen somnade han själv..dock utan att ha druckit vällingen utan den håller han krampaktigt i handen fortfarande...

Jag ska äta lite nu då jag inte har ätit sen 06 idag på morgonen. VRÅLHUNGRIG!

Ha det så bra och tack för alla fina kommentarer som ni har skrivit..alltid kul att få lite feedback på det man skrivit. Just keep writing comments, that makes me happy!

Love

Kommentarer
Postat av: Catharina

Åh nej, stackarn! Ja det är väl tur att det kommer nu. En annan har ju inte haft det dära :( men han verkar ju vara ganska pigg ändå....kram på er!

2009-06-15 @ 08:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0