Mommo på besök

I helgen har "mommo" varit på besök i Sthlm. Jättekul som alltid. Farmor var på snabbvisit o sov också här natten till lördagen. Igår var vi ute och åt på en mysig restaurang och firade Catharina som fyllde år 26 mars och innan dess var vi bara hemma myste. Mamma tog såklart hand om sin godisbit hela dagen och det var skönt med lite avlastning. Idag har vi varit på 4-årskalas hos Nuttis söta kusin Lova. Fyller egentligen imon men vi firade henne idag. Jag hade köpt en jättesöt klänning i gult och brunt a´la 70-tal och ett par matchande leggings och så fick hon hårspännen, hårsnoddar och lite söta armband. Hon blev glad. Iallafall för armbandet som blingade och klingade hihi. Sen när gillar barn mjuka paket liksom? Men jag kunde inte motstå att köpa kläder för när får jag någonsin köpa flickkläder???????

Efter restaurangbesöket igår kväll så åkte mamma, Nutti och jag hem och pappa S åkte till en kompis och kollade på fotboll. Mamma och jag kollade på en film som började 22.30 och vi satt o myste under ett täcke och åt godis. DET VAR SÅ MYSIGT ATT VARA MED MAMMA HELT ENSAM utan man o barn och alla andra för omväxlins skull, även att dte är jättemysigt att vara allihopa också. Men träffar ju mamma så sällan så jag tar tillvara alla tillfällen.
Känns så vemodigt att hon åkt nu. Jag ser så mycket fram emot när hon ska komma och så går dte ju bara såååå fort tills hon varit här och redan åkt. Men till sommaren så ska vi vara mycket hos dem på Öland.

Efter kalaset träffade jag Emilia (leila) o Bob och vi åkte hem till Kiril och käkade pizza och bara chillade. Jättetrevligt! Tjatar alltid om det, men vi har verkligen alltid jättekul ihop. Kiril får reda på om han kommit in på skolan i London nästa vecka. Hoppas så för hans skull att han kommer in för han förtjänar det verkligen, men det blir em stor "förlust" för mej. Såna vänner växer inte på träd. Jag och Emilia pratade om det på vägen hem och jag fick tårar i ögonen bara vi pratade om det så vi pratade om nåt annat istället. Shit va svårt att säga hej då när han åker. Fast äkta vänskap som vi tre har består, men bara grejen att åka o fika och  ha kul helt oplanerat kommer ju inte att funka...men jaja, det viktigaste är ändå att Kiril får det han vill och det är ju att komma in på den där skolan..och för hans skull hoppas jag att han gör det.

Bye bye


Kommentarer
Postat av: johanna

så bra att du kommer till Öland för då kan vi ju ses ofta:) Jag kommer ju att vara helt själv fram till Juli ngn gång i har ju all tid i värlen att ses:)

Ha de bäst vännen

2009-03-30 @ 18:21:32
URL: http://busungarnasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0