Recept för en härlig fredagsmiddag, SPENATSOPPA

Nu när dte är fredagsmys så funderar man ju lite på vad man ska ha till middag på kvällen. Jag hittade ett gott recept på nätet som jag tänkte laga ikväll. För man kan ju blir liiiite trött på tacos osv..Egentligen hade vi tänkt göra egen pizza men jag känner för nåt lättare. I den här familjen äter vi alldeles för lite soppor. Jag var en soppmänniska en period. Gjorde potatis&pujolökssoppa, tomatsoppa, linssoppa, skaldjurssoppa osv...men sen gick den perioden över. Men tänkte att dte får bli spenatsoppa ikväll. Med ägghalvor i och gott nygräddat bröd bredvid..
Jag tycker dte är viktigt att soppan är matig så man håller sej mätt ett tag. Här kommer ett mumma recept på ingredienser som man alltid har hemma.


400-600 gr. Hackad bladspenat
1 L vatten
2 msk mjöl
2-3 Msk Grönsaksbuljon
2 msk - Timjan
1,5 msk smör
2 dl mjölk , Om man vill.

Krydda med: Peppar, salt och Citronsaft.

BON APETIT!



Kommentarer
Postat av: Leyla

Oh... det där e sååå gott!! MUMS!

2009-03-16 @ 21:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0