skönhetsprodukter (OBS! Ytligt inlägg:)

Oh jag måste bara säga att jag e helt lost på The body shop! Jag älskar deras produkter. I många år har jag använt deras härliga väldoftande fruktiga body butters. Ett kroppssmör som är fuktigivande och helt gudomligt. Det finns en för varje hudtyp och alla doftar nice! Välj mellan Oliv, mango. papaya, jordgubb, blåbär, kakao, passion, shea, cocos, hallon, nötter, ja alt du kan tänkas vilja ha. Jättehärliga. En av mina favvos är kakaosmöret, jordgubbssmöret och hallon. hallon är en tillfällig lansering som snart inte finns kvar längre men jag fick tag i ett iallafall. Nästan så att jag tycker hallon är bättre än jordgubb i doften. På sommaren sätter jag alltid in mitt body butter i kylen så blir det riktigt svalkande under heta sommardagar. Tillsammans med body butter så smetar jag in läpparna med Lip Butter i antigen hallon eller jordgubb så jag får extra kyssvänliga läppar för min darling.

Det finns även härliga ögonskuggor som varar hela dagen. Jag har testat en som är i mintfärg med skimmer i. Jättesnyggt. Det e viktigt med penslar och andra tillbehör, de ska vara rena och tvättade inför varje applicering. Tycker gott att man kan ha lite extra färg i son make up nu på vintern då man kan känna sej lite grå.

Har även en doft som heter Morrocon Rose fr The body shop. Gillar inte rosdofter men denna är jättegod och doftar inte direkt rosor utan mer vårfräscht. Det är en ny lansering som kom in i butikerna i januari. Finns även ett fint läppstift som tillhör den serien men det har jag inte köpt faktiskt. Är inte så mycket för läppstift utan mer för olika sorters glans. Köper dock aldrig glans från nåt skitmärke fr H&M då det bara torkar ut och ser kladdigt ut på läpparna (på MEJ iallafall) utan jag kör mest med Lancomes Juicy Tubes eller The body shops lip butter. Jag menar inte att man måste ha jättedyra saker för att det ska vara bra, jag köper gärna från Make up store också och det är överkomliga priser där. Tycker det är onödigt att lägga pengar på märken som Dior, Chanel, Dorfhin, YSL osv om man nu inte är rik  och vill köpa just dessa märkena och det är man ju inte:) Men har man hittat sin favorit och det känns bra så varför ska man inte unna sej det?

Vad har ni för skönhetsprodukter o favoriter? Skriv gärna!

Nu ska jag hoppa in i duchen och sen bege mej till jobbet för att jobba min sista natt innan jag e ledig i två dagar.
puss

Kommentarer
Postat av: Ems

Mycket smör vart det där. Butter. Jag rekommenderar märket MAC, finns på Åhléns City bl.a. Billigt i förhållande till många andra märken och superkvalité! Speciellt deras foundation är jag helt såld på, typ 250 kr kostar det och är jättedrygt! Sen när jag vill lyxa lite ger jag mig själv YSL, på läppstift och roughe i knallrosa! I go for the colour, för det finns väl inte ngt läppstift, eller roughe, eller ögonskugga som faktiskt sitter en hel dag? Utomhus adderat.

Sen är ju eight hour ett måste, från E. Arden.



Jag har en tup Lancome juicy fruit som du kan få, jag tycker den e för kladdig, min lilla smörblomma=)

Tack för idag hjärtat. =)

2009-03-02 @ 17:35:38
Postat av: svar till min leila

Hje gumman tack själv. Jättemysigt!! Oh jag vill ju jättegärna ha din Juicy tube!!! Love them!!! Ja jag har också Eight hour. Den kan man ha till allt. Mne den doftar mystiskt. Som ett stall typ:)

PUSS

2009-03-02 @ 21:12:22
Postat av: Jessica

Haha jag har faktiskt den som favvo oxå Linda, blev lite så där lagom wow när du skrev om den.Ha det bra kram Jessica

2009-03-02 @ 22:15:35
Postat av: Trollydolly

Jag använder alltid Elizabeth Ardens 8h cream på läpparna. Ger en fin glans och vård åt läpparna. Jag är inte heller mycket för färg på läpparna. 8h cream använder jag till allt och kan inte vara utan den. Fixera ögonbrynen tex. Det går t.o.m att putsa skorna med den om det skulle behövas. Man behöver så lite av den så den varar i evigheter även om det är en liten tub. Det var mitt tips.

2009-03-03 @ 11:11:25
URL: http://trollydolly.wordpress.com
Postat av: Emilia till trollydolly

haha, skoputs! wow, det var fantasirikt, grymt! det ska jag testa!

2009-03-03 @ 12:26:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0