1 advent...oj va tiden går fort..

Måndag kväll och jag hamnade här till slut :) Jag gick av mitt sista pass idag på morgonen och det var jätteskönt! Helgen har gått bra men det känns verkligen fruktansvärt att gå hemifrån 20.15 på fredagarna när jag jobbar helg. Då vill man ju vara hemma och mysa med sin familj. Svärmor kom på fredagen och det var trevligt att träffa henne.

På lördagen så sov jag och de andra åkte in till stan och tittade på vår nya lgh efter. Jag sov till ca 18 och då kom sebbe och frågade om jag ville ha grekiskt mat från den härliga kolgrillen. Jag och Sebbe gick dit tillsammans och Sasha stannade hemma med farmor, sen åt vi allihop när vi kom hem gen. Sen var dte dags för jobb igen.

På söndagen så skulle vår sjuksköterska Jason jobba sitt sista pass. Jag och han jobbar tillsammans på natten och hanm är helt underbar. Han är amerikan och ett par år äldre än mej. Vi har verkligen alltid kul på jobbet! Gruppen hade köpt present till honom och sen hade vi beställt kinamat och Jason hade gjort en god amerikans pumpapaj som vi njöt av. Det var så himla trevligt! Vi skrattade och skojade mycket på natten och det var vemodigt att det var sista passet. Men jag önskar honom lycka till med allt!

Kvällen idag har varit lugn, jag är seg efter mina 3 nätter men oj va skönt det är att vara hemma på kvällen. Slippa gå ut i regnet och sitta på t-banan ocu veta att man har 10,5 timmars jobb framför sej...

Nu njuter jag i 2 dagar innan jag går på mina 2 sista pass innan min långledighet. Pappa Sebbe och Sasha ska åka ner till Kalmar på fredag och vara hos svärfar Kjell. Jag blir kvar i Sthlm och det ska bli nice och bara få vara ensam. Jag ska ägna ett par tim till att packa ner saker i källaren och så ska jag ha lite mys för mej själv. Sebbe tycker att det är helt ok och han ser fram emot att åka ner själv till sin pappa med Sasha. Lika mycket som jag tycker om att träffa mamma själv tillsammans med Sashis..

Idag fick jag reda på en sak som gjorde mej så himla glad. Kan inte säga vad det är för inget är säkert än...hihi nu har jag gjort er nyfikna va? Sorry never gonna tell :)

Nu ska jag återgå, hoppas ni alla haft en fin 1 advent! På jobbet är det jättemysigt då de satt upp ljusstakar och annat pynt. Det e så mörkt ute nu så man blir på så bra humör av lite ljus som lyser upp tillvaron. Vi har inte satt upp nånting då vår lgh är lite kaotisk just nu...men i nya lgh blir det fint så fort vi kommit in där..


Kommentarer
Postat av: jessica

Man jag ju bara ana sig till vad det är. Ha det bra!!

Kram

2009-12-01 @ 20:28:58
Postat av: sanna

Vad e det för hemlig nyhet?? Ska jag bli faster igen??? JAAAAAAAA det här måste spridas!!! =) Hehe, Nä men säg! kramis

2009-12-01 @ 22:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0