Vaccination

Idag äntligen har vaccinet kommit, efter x antal veckor så finns dte nu på BVC. Vi ska snart dit och sticka i världens sötaste lilla arm...han kommer vara arg arg arg men detta är ett måste. Han tillhör riskgrupperna då han hade RS som liten samt föddes 4 veckor för tidigt. Jag och Sebbe får vänta för nu prioriteras barnen så doserna är ganska få. Men hellre att barnen går före vuxna, helt klart!

Har idag tvättat och städat undan, fixat lite med Sashas klplats till annat dagis, ringt lite tråkiga samtal hit och dit till olika myndigheter osv...men nu så är listan avprickad och inte så mycket som behöver göras innan vår kära flytt:)

Igår bakade vi pepparkakor, jag skulle leka husmor och det slutade med 3 brända plåtar. Jävla deg alltså. Nästa gång så blir det ICA:s färdiga...men vi hade det jättemysigt under tiden och Sasha bakade och bakade. Sötnosen!

Nu har jag fixat lite godsaker att ha med till BVC, då man inte vet hur lång väntetiden blir. Inte världens bästa tid nu efter dagis men har packat ner lite smörgås med Nutella på, pepparkakor (inte de brända såklart!), frukter och dricka. Så nu ska vi nog fixa detta . Ska köpa en tablettask Zoo (favvogodiset) som han ska få också. Mutor? Javisst! Men ibland så finns det tillfällen som det e guld värt...annars blir det inget godis annat än på lördagar. Och det vet han. Han tjatar aldrig om godis när vi är i affären eller efter leksaker. Han är väldigt duktig när jag säger nej...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0