Bloggar från Rochester, London

Nu är jag på plats..Dagen igår var mycket lång för mej med nästan 10 tim resande. Mamma kom i onsdags och jag o Nutti var o hämtade henne på centralen och sen åkte vi hem och käkade pizza och drack vin. Sebbe var ute och bowlade på  kvällen så jag fick ha mamma för mej själv. Mamma hjälpte mej att packa och det tog sin tid med tanke på att jag inte skulle checka in nåt bagage utan bara ha med mej handbagage. Packningen fick bara väga 10 kg och vara i ett enda stycke. Alltså ingen handväska/laptop utöver det. Jag skippade laptopen (vad ska jag med den till här???) och handväskan la jag ner i bagen. Efter mycket om och men så gick det iallafall.

På morgonen så tog vi det lugnt, sov ganska länge. Mamma sov hos mej o nutti i dubbelsängen o sebbe på soffan. Jag åkte vid 11-tiden och tog sen flygbussen till Skavsta. Där på flygplatsen hade jag gott om tid så jag gick igenom alla säkerhetskontroller och sen köpte jag mej ett glas vin och rökte. Jag njöt som tusan!

Flyget var försenat och det fick vi inte veta förrän vi satt på planet så jag kunde inte meddela Kiril det men han var smart nog att kolla på deras hemsida. Väl i luften så börjar jag prata med en tjej som sitter jämte mej som kom från Bromma som skulle vara i London ett par dagar och hälsa på vänner. Vi hängde ett tag på flygplatsen och sa sen hej då när vi båda visste vart vi skulle åka sen för att ta oss till London.

Transerbussen från Stansted airport tog fan i mej 2 tim...jag hade dock kontakt med Kiril via sms så han visste att jag var på g. Hoppade av vid Victoria Rail Station och där finns han inte!! Jag började få smått panik då han skrivit o sa att han stod där...efter ett par telefonsamtal så hittar vi varandra vid tunnelbanan (skit på dej SL i jämförelse med detta). tala om att känna sej lost!! Det var så fint att se kiril igen och jag fick nästan tårar i ögonen när jag såg honom i folkhavet på Victoria..jag smsade hem och sa att vi mötts upp nu för de var lite oroliga då det var så försenat allting.

Vi tog tåget dit vi skulle och gick direkt o köpte pizza och sen hem och åt och sen var det dags för vin och musik....resten behåller jag för mej själv haha. Men vi var uppe till ca 02.30.

Nu är Kiril i skolan och designar kläder, jag sitter här med hans dator och ska möta upp honom kl 12 då vi ska gå o äta lunch..Typiskt att han har lektion men han har inte så lång dag...

Ikväll är det Michael Jacksonkväll för hela slanten. Vi ska se THIS IS IT!!!!! Sen blir det mer vin och MJ-låtar:))))
Precis som i Rålis i augusti...När jag åkte genom London igår med bussen så ser jag att det står o2 Arena....det var där MJ skulle haft sina sista konserter....kändes ju egendomligt måste jag säga...men vi tänker på MJ ikväll, finns ju ingen som jag skulle göra sånt här med utom Kiril. Vi är så olika två vänner kan bli men ändå kompleterar vi varandra på ett sätt som jag inte kan förklara..

Jag kommer blogga mer när jag får tid men just nu så är inte bloggen prio nr 1....nu ska det njutas av ett sommarvarmt London, japp det e som en varm vårdag.. Bye bye for now..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0