Änder, Medborgarplatsen, köttbullar och tvillingar

Idag har varit en varm dag, inte till att börja med dock. Det var riktigt kyligt ute när vi promenerade till dagis. Vi vaknade tidigare än vanligt o alla morgonbestyr gick som smort. Jag frågade Nutti om han ville gå o mata änderna och sagt och gjort så gjorde vi det. Det var härligt att sitta på bryggan (där vi satt härom dagen) och titta ut mot vattnet och hur tyst allt var runt omkring. Inte så många som kommit ut just då. Vi hade det supermysigt och sen lämnade jag på förskolan. Gick sen hem o tog det lugnt. Sen till Hötorget och Kungshallarna för lunch och sen till Medborgarplatsen med en kompis och vi satt där och drack latte i solen. Älskar Medis på somrarna! Så mycket folk, både barn o vuxa som sitter på alla uteserveringarna. Jag o nutten brukar köpa glass och sätta oss på torget där o njuta av solen. På våren/sommaren är det proppfullt där. Härlig känsla.

Hämtade på dagis, sen till affären och handlade mat. Blev för mycket mat, lastade vagnen alldels för full. Däcken gav nästan vika. Måste pumpa! Sen hem. Rullade köttbullar och gjorde potatismos med lingonsylt. Catharina kom hit och åt med oss och sen var det dags för kvällsbestyren. Sebbe tränade så han kom hem senare. Gick sen med Catharina till tåget och passade på att handla våtservetter som jag glömde tidigare på dagen. Sitter nu här. Sebbe har just kollat klart på hockeyn. Sånt intresserar mej sällan måste jag säga :) Jag har en förmåga att hamna här. Men ska snart logga ut från datorn för idag. Sist men inte minst: Vill bara avslutningsvis passa på att gratulera Pernilla och Carl-Fredrik Sange till era tvillingar som kom idag kl 09 :))) stor grattis fina vänner!!! Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0