<3 <3 <3 En helt fantastisk dag <3 <3 <3

Idag på morgonen så vaknade vi runt 8.30 allihop och åt frukost. Sen packade vi bilen för att göra en utflykt. Vi har ingen bil men Sebbes mamma körde upp bilen förra helgen när hon var här och faster Hanna kör ner den på måndag då hon ska vara i Kalmar i 2 veckor. Vi ville ju givetvis passa på att köra lite då vi inte kan göra det annars. Vi åkte neråt Katrineholm och stannade vid vår sludestination Vingåker. Det är verkligen en jävla håla måste jag säga. Men vi var tillsammans hela familjen och det var det som var mys!

Sebbe hade kollat upp ett outlet där som vi gärna ville besöka. Vi var lite nervösa för hur Alexander skulle uppskatta att sitta i bilen då han inte är van. Han sa näår vi åkte genom Södertälje: Jag vill vara hemma istället! Sebbe och jag tittade på varandra och hoppades att han skulle komma på andra tankar :) Resan gick sååå bra! Vi stannade ett par ggr på vägen (kiss och rökpaus samt lite komfort till Nutten). Jag ville gärna sitta där fram med Sebbe och Alexander hade inga invändningar mot det:) Han satt där bak o tittade ut och lekte med sin lilla buss. Självklart hade vi massa mutor med oss om det skulle krisa hihi.

Väl framme så var vi väldans hungriga. Vi åt mat på en italiensk kvarterskrog (!). Sunkigt och väldigt opersonligt. Men det var god pizza och alla åt sej mätta. Vi hittade snart outlet där vi skulle shoppa lite. Det fanns sååå mycket skräp, men även snygga saker också. Handlade ett par solglasögon och lite POP-saker. Sebbe köpte en GANT-jacka som var svart och midjekort. Jag har tjatat på honom i 2 år att köpa en sån och jag blev så glad när han äntligen lyssnade på mej:) Han köpte också några skjortor, bälte, strumpor. Priserna var ju såklart nedsatta men trodde faktiskt att dte skulle var alote billigare ändå. Men vi var jättenöjda när vi gick därifrån. Vädret var lite blåsigt men det var ingen smö nånstans och torrt o fint väglag.

Det blev en glass till Nutti efteråt och sen gick vi in till ICA och köpte massa godis och läsk som vi skulle ha till hemresan. Vi var nu lite mer tveksamma till Nuttis inställning att åka bil hela vägen tillbaka men wow vilken kille! Jag kunde sitta där fram utan problem. Vi stannade ett par gånger på hemvägen men Alexander satt hela tiden kvar i bilen. Vi ville inte att han skulle somna så vi sjöng och pratade mycket. Men det mesta av resan satt han där bak själv o sysselsatte sej. Klockan var 19.30 när vi var hemma i lägenheten igen och det var så skönt att komma hem till Stockholm igen!!!! Till och med Sebbe fick rysningar av Vingåker :))) Jag fixade lite pannkakor till Alexander och han åt med stor aptit och sen var han trött så vi la honom och han somnade på två röda. Jag o Sebbe har haft en lugn kväll nu. Jag är jättetrött och ska snart gå in o titta på lite playTV i sängen nu innan jag somnar efter en helt gudomlig dag.

Vi sa just det att det är så annorlunda att åka bil än kommunalt. När man åker bil så är det liksom bara VI. Vi behöver inte trängas med andra. Bara vara vi 3. Underbar känsla! Det har varit bara vi 3 hela dagen och det har varit så fint! Jag är så lycklig över min lilla familj! Det är vi mot resten av världen! Allt annat runtomkring har befunnit sej bakom en mur som omringat oss. KÄRLEK! Här kommer lite bilder från vår dag, lägger bara ut ett par stycken. Resten behåller vi för oss själva..

PS! Tack Sebbe för att du inte blev irriterad på alla 100 rökpauser jag ville ha på vägen dit och hem!!

mamma och nutti



på pizzerian


Puss på dej min lille Nutti


Jag älskar dej!


Mina finaste!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0