Nu och då..

Igår kom jag hem från Kalmar. Känns bra att vara hemma igen hos mina killar. Resan blev oplanerad och jag hade inte räknat med att åka dit. Men nu gick det bra och nu e jag back on track. Jag har insett en sak. För ett par år sedan så kändes Kalmar/Nybro som mitt hem. Stockholm var bara nånstans lång borta som jag var tvungen att åka tillbaka till. Hatade verkligen Stockholm och när vi lämnade Kalmar så kändes det som att åka hemifrån. Nu får jag nästan panik om vi är där nere för länge. Kalmar är helt ok. Nybro är jag aldrig i längre och inget som jag saknar alls. Men det är i Nybro och Pukeberg som jag växte upp och det kommer för alltid att vara min barndomsstad.

Jag har så många fina minnen från Pukeberg och jag kommer alltid ha en kärlek dit. Kunde inte haft en bättre uppväxt där. Vill gärna ta med min Alexander dit så han kan leka på lekplatsen i Puke, precis som jag gjorde som barn och det kommer jag nog att göra i sommar. Men det är en svunnen tid. Bara minnen kvar. Livet går vidare.

När jag är i Kalmar så tycker jag dte är vackert. Jag tycker om att hälsa på nära och kära där. Men det som har förändrats är att jag inte längre känner mej hemma där. Inte alls faktiskt! Kanske inte så konstigt med tanke på att jag bott i Sthlm i över 10 år, men det är ändå överraskande att det kändes så just nu. Det var så tydligt. Kanske för att inte Sebbe och Nutti var med den här gången. Jag vet inte...Men som sagt var Pukeberg och Nybro är den bästa platsen att växa upp på! Ohh va härligt vi alla hade det där. Alla kände alla. Det fanns alltid vänner och allas föräldrar kände varandra...*nostalgi*


Pukeberg (hittade ingen bättre bild, hade velat ha på Pukebergarnas väg där jag bodde men det fanns inte) Jag kunde inte haft en bättre uppväxt i fina Puke>3


Sthlm

Ja här befinner vi oss nu. Jag är lycklig här. Har min familj här, fina underbara vänner och jag känner mej hemma. Livet handlar inte bara om här och nu utan indelas i etapper...jag är stolt över båda delarna i mitt liv <3

Love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0