Lite Iphone, lite mer Iphone, ännu mer Iphone

Oj vilket långt inlägg det blev om London som jag skrev igår...läste igenom det nu :) Detta blev inte heller så kort ser jag nu...

Idag har dagen varit lugn. Jag lämnade Alexander på dagis. Han var ledsen och det gjorde ont i mammahjärtat, men det gick bra iallafall och han vinkade när jag gick. Powerwalkade i ca 1 timme medans jag pratade med Johanna i telefonen. Hatar att gå utan musik eller nån att prata med. Jättetrist. Iphonen är min ständiga följeslagare. I vått o torrt, i sol och regn, genom vind och sol...ja ni fattar :)

Köpte med mej sushi hem och njöt av det. Satt vid datorn (ja jag har en förmåga att fastna här alltför ofta). Kollade sen lite på tv. La mej o sov 1 timme och hämtade Alexander tidigare fr dagis och sen träffade vi faster Hanna som skulle på kurs kl 17.30 så vi umgick och sen hem o laga mat och sen var det lek, mys och bad samt kvällsbestyr. Sen bums i säng och sen kom pappa hem och vi har tagit det lugnt. Fick gå o handla mjölk då Sebbe tog allt när han blev pannkakssugen.

Köpte ett skydd till min Iphone idag. Vit blev färgen. Den har blivit lite repig så det är ett måste. Synd att jag inte skaffat ett tidigare. Kollade lite ang ett nytt mobilt bredband. Bindningstiden har gått ut för länge sen och vi har kass mottagning i lgh så jag kan bli smått galen ibland. Jag pratar mycket i mobilen och surfar jättemycket så jag är ju beroende av en bra uppkoppling. Har 3 nu till datorn och hoppas de kan vrida lite på masterna så dte blir bättre. Men imorgon ska jag iallafall förlänga tiden för mobila bredbandet och på så sätt hoppas jag att det ska bli bättre uppkoppling. En ny version ska få mina vansinnesutbrott att avta. Sånt gillar Linda! Har även kollat upp och letat som en tok efter hur man får leveransrapport till min Iphone. Nu har jag äntligen hittat det och det e bra. Har saknat det jättemycket.

Smsat lite med Kiril som nu är på Cypern. Det var inte så varmt som han hoppats på men han ska inte klaga. Det är varmare än det är här hemma i Sverige iallafall. Fast det e klart, är man på Cypern så har man rätt till värme :) Lider med dej killen!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen är det sängen. Kanske blir det lite tv4play innan vi somnar. Jag har fått till en riktig hotellkänsla i sovrummet. Stilrent och snyggt som tusan med stommen och byrån. Helvita lakan och ett stort fluffigt påslakan för dubbelsäng. Kan tröttna på vitt ibland och då tokköper jag färger men återgår ändå alltid till vitt i slutändan iallafall. Jag letade efter en present till mamma som tack för hjälpen när jag var i London men hittade inget så jag får kolla vidare. Kollade på nätet ang cykel till oss. Jag har hittat en som skulle passa till mej o Alexander. Min är lila och nuttis är blå. Sebbe får välja sjäkv vilken modell han ska ha :) Funderar på att åka och köpa min cykel imorgon. Jag tänkte skippa att köpa SL-kort och cykla till jobbet istället. Köper även en barnsits så kan hela lilla familjen cykla på utflykter i vår/sommar :) MYSIGT!!!! Man kan ju ta sej över hela city med cykel och på bussarna åker man utan SL-kort när man har barnvagn (Bra beslut SL). Nu säljer de SL-kort för 500 spänn fram till 15 april. Det har de gjort sen 15 mars som tack för "förståelsen" under vinterkaoset. "Smart" av SL att ha det erbjudandet i mitten på två månader då de flesta köper sina kort när de fått lön....jaja skit samma. Vi får se imorgon om jag kommer hem med en cykel.

Nu ska jag återgå, ha det fint söta ni!


Kommentarer
Postat av: johanna

Glöm inte cykelhjälmen ;) Puss o kram

2010-04-01 @ 12:21:29
URL: http://busungarnasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0