Stockholm Arlanda-New York Newark-Miami International

Ja nu har vi kommit hem från härliga USA. En resa som jag för alltid kommer att bära med mej. Vi har haft strålande sol, 41 graders värme, bad i pool och på stranden, ätit/druckit gott varje dag och så förstås...EN MASSA HÄRLIG SHOPPING!!!. Nu e dollarn låg så det var bara att shoppa på sej en massa.

Flygresan till USA gick bra. Vi åkte tidigt hemifrån den 2 juni och var i god tid på Arlanda.Vi var lite stirriga både jag o Sebbe så vi gick åt helt fel håll och gick igenom passkontrollen och sen insåg vi att vår gate inte alls låg där inne, men de vägrade släppa ut oss igen. Klockan gick och alla sa att vi skulle gå dit eller dit. Paniken började komma så sakteligen. Vi skulle visst med en transferbuss som skulle ta oss rätt men han skulle till inrikesterminalen och det är en bit från terminal 5. Vi var galna, men till slut kom vi rätt.

Flygresan till New York gick hur bra som helst. Alexander hade fått näsdroppra innan starten och jag gav honom dricka under take off. Han fick sova i en crib som fästs framför oss och där sov han ett ganska bra tag. Skönt att inte behöva ha honom i knät i 15 tim:) När vi kom till Newark Airport så var vi helt förundrade av hur stort allting var. Det var så mäktigt att blicka ut över alla NY:s skyskrapor. Jag var ganska röksugen efter alla tim utan cigg så jag o Sebbe rökte lite och andades in luften och bara njöt. Vi köpte även en latte på STARBUCKS och då mindes plöstligt Sebbe att han inte hade med sej sin plånbokl eller mobilen. Han hade glömt den på säkerhetsbandet. Vi sprang till bandet och frågade efter den och som tur var så låg den kvar!!!! Det e verkligen inte lätt att ha alla väskor och tänka på allt samtidgt som man ska ha en 8-kilos bebis på armen som inte vill sitta still och samtidigt veta vilken gate vi sen skulle till. Men det gick ju bra sen iallafall..Jag tog massa kort när vi kom till flygplasten och av någon konstigt anledning så kallade alla tjänstemän mej för Honey...:) Do you need any help honey osv...supertrevliga. Det var värsta säkerhetskontrollerna innan de släppte ut oss. Vi fick lämna fingeravtryck och de fotograferade våra ögon. Hur många ställen som helt att passera innan vi kunde komma vidare. Vi var 3 tim i New York innan vi kunde gå ombord på planet till Miami.

Nästa flygblag som skulle ta oss till Miami var Continental Airlines och det var värsta skruttplanen. Inga Infantbelts för Alexander och inga lifejackets för honom och ingen syrgasmask för honom. Sista gången med dom alltså! Den resan tog dock bara 3 tim ungefär o vi landande i Miami ca 20.30 och då möttes vi av en enorm värme som slog emot oss. Vi tog en taxi till hotellet och väl där så var vi helt slut. Vi orkade inte ens gå ut o käka utan vi la oss på hotellet somnade. Hotellet var helt ok, men Alexander var rädd för korridorena var så mörka och dte var massa röda lampor som var lite mystiska...Vi har världens bästa unge alltså. Inte nåt gnäll eller några som helst problem utan han kom sej tillrätta. Jag fortsätter skriva mer om resan i annat inlägg senare idag...jag har fortf värsta jetlagen...men här kommer lite bilder från NY















Kommentarer
Postat av: camilla

Välkomna hem!!

Låter som ni har haft det jätte bra!!



Lovar att vi har haft en bra värme här hemma oxå,så vi har fått lite färg på oss:)



Jag jobbar massa nu här i juni,Prinsessan våran är nu idalarna hos mor-mor och mor-far för jag och S åker till Åbo imorn på kryssning fick det ipressent när jag fyllde år, så det kommer bli trevligt men va jag saknar min prinsessa redan!!

Må nu så gott så ses/hörs vi snart!!

Kramis Camilla

2008-06-15 @ 18:41:29
URL: http://famjonssonjanzon.blogg.se/
Postat av: Cathrine

Välkomna hem!

Hoppas ni har haft det jättebra. Ska bli kul att få läsa fortsättningen lite senare :-)

Kram kram

Cathrine & Jonathan

2008-06-17 @ 08:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0