Everglades träskmarker

Jag och min käre man bestämde oss för att bege oss på en utflykt. Vi kollade upp olika saker man kunde göra och vi fastnade båda för Everglades men kom snabbt på att det var inte nåt för lillkillen, så vi bokade varsin dag att åka dit. Jag åkte dit första dagen och blev upphämtad utanför hotellet av en pick up som skulle ta oss dit. Bussresan tog ca 1 timme och jag kände mej lite lost som var ute och åkte ensam utan Sebbe i stora USA. Men jag tog kontakt med ett annat par som också åkte fr vårat hotell och det böev början på en fin vänskap. De hette Kirsty och Paul och kom fr London. De var i våran ålder och senare har Kirsty sagt att hon först trodde att mitt modersmål var engelska. Tack för den komplimangen:)))

När vi kom fram till Everglades så var jag mycket förväntansfull. Vi fick sätta oss i en sån där båt som skulle ta oss ut i sumpmarken. Jag hade kameran i högsta hugg och spanade efter "gators"...Jag var smart som snabbt tog en plats längst ut på båten så jag lättare skulle kunna se ner i vattnet. Vi såg en jätteäcklig gräshoppa som var helt gigantisk, hua hua hua. Jag hatar insekter!!!  Den sitter på räcket...Bild på den kommer här:


Vi såg två st alligators i vattnet och tiden gick alltför snabbt. Jag skulle kunna åka runt där i alla evighet. De gators som vi såg var ganska små och vi var enbart i båten ca 30 min så jag liksom de andra blev ganska besvikna. När vi hade gått iland så skulle vi vidare till en gatorfarm och där fick vi sätta oss på en läkare och titta ner i en inhängnad där det låg en alligator och vilade sej. Jag tänkte sätta mej högt upp så jag lättare skulle kunna se men så ändrade jag mej o satte mej nära istället. Då sa han som var ledare där: Are ya finish now? Have you made up your mind, haha sagrav. Jag kände mej så dum för alla andra var där i par och jag trodde de andra skulle tro att jag var ensam på semester haha, jag e så löjlig:). Han gick runt o visade alla en liten babygator och den var så söt så. Jag träffade ett annat svenskt par där och vi pratade och Kirsty o Paul satt lite högre upp på läktaren. Jag kände genast att den där ledaren hade siktat in sej på mej och mycket riktigt så bad han mej komma upp och ställa mej utanför inhänganden och så skulle han visa mej exakt hur jag sen skulle göra när jag kom in till alligatorn. Jag blev skitskraj men tänkte att det ska nog gå bra:) Han satck in sin hand o munnen på gatorn o sa att jag absolut inte får darra på handen eller röra nånting för då skulle han hugga och ta mej i en deathrole!!!! Shit alltså! Han bad att få se mina händer och sa att jag darrade lite och att jag abs inte får göra det där inne. Sen gick han bakom alligatorn och sen slängde han sej på honom och tog tag i käftarna och sen satte han käkarna vid sitt ansikte och sen slöt han ögonen på den och la ner huvudet i sanden igen och sen hoppade han snabbt bort från den. Sen sa han att jag nu skulle göra samma sak och att måste tänka på att hoppa snabbt därifrån när jag slutit ögonen på den för den skulle annars vifta till mej med den hårda svansen som lätt skulle kunna bryta hur många ben som helst på mej i ett enda slag...nu var jag riktigt rädd och var nära till gråt och alla på läkaten tyckte synd om mej, men jag tänkte att jag ska göra detta. han sa att han hela tiden skulle vara i närheten.

Men han skojade bara sen och sa att de inte lät nån gå in dit hahaha. jag började gråta av lycka istället!!! Jag trodde på alvar att jag skulle gå in o hoppa på den läskiga alligatorn bakifrån. Alla trodde jag skulle göra detta. Men sen hämtade han en inte fullt lika stor alligator som jag fick hålla i. Den hade munkavle men sen tog han bort den och jag höll den. Den var ganska tung och jag kunde känna blodet pulsera under skinnet. Det var maffigt måste jag säga. Ledaren fick massa dricks av mej för han gjorde verkligen min dag. Jag fick allt fångat på bild då det svenska paret hade fått min kamera när jag gick upp och skulle "hoppa in till gatorn":) Bilder kommer här:















































Kommentarer
Postat av: Maria

Fyyy Fan vad häftigt!!!!!!! AVVVVIIISSSSSSS!! ;-)

2008-06-21 @ 19:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0