Välling ("lälling") mumma

Så sitter vi här hemma i vardagsrummet och myser med tända ljus och varsin cafe latte och gosar med världens finaste barn!!! Alexander har minsann börjat med "lälling" och han äääääälskar det massor. Slukar en hel flaska och vill även amma efteråt en slurk (mest för myset och närheten tror jag). Det e så gosigt. Pappa gör världens bästa "lälling":))) Vi släcker ner lite och gosar med täcke och kuddar i soffan och så halvligger plutten i antingen pappas eller min famn och kluckar på...underbart ljud...


Jag trodde att amningen skulle bli "lidande" när vi startade med välling men det har den inte gjort som tur är. Han är lika tuttsugen som innan, speciellt på tidiga morgonen. OJOJ då är det verkligen rejäla suginstinkter som vaknar till liv vill jag lova...och det e bara bra för jag ska amma ett tag till. Till han är 1 år ammar jag 3 ggr per dygn o sen ska jag trappa ner succesivt, men har inte bråttom med det. Tänkte amma i USA också. När man är långt borta i främmande land så kan dt kännas bra med lite extra närhet. Tror jag och pappa iallafall...

Nu ska jag återgå och läsa lite i min bok Mathilde. Underhållande bok måste jag säga:)


PS! Den 2 mars fyllde min mormor år i himlen. Tände ett ljus för henne som brann hela dagen och kvällen här hemma i vardagsrummet. SAKNADEN ÄR ENORM!!! Trodde det skulle bli bättre men det blir det inte....snart ett år sen hon blev en ängel..hon och morfar (som blev en ängel 26 juli- 06) fattas mej så det skär i hjärtat!!! Men dom hade båda två nåt med att göra att Alexander finns...på vilket sätt behåller jag för mej själv...

Kram Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0