En grattishälsning till morfar i himlen

Idag 4 augusti fyller min fina rara älskade morfar år...han sitter nog på ett moln o filosoferar eller så är han nånstans på havet med ett stort segelskepp. Morfar älskade båtar av alla dess slag...och vattnet...havet var det bästa som fanns. Kanske var därför han hade klara önskemål han att få sin sista viloplats där....och nu är han där...nånstans, sittandes på ett skepp och röker sina rullade cigaretter och har det gott. Jag hoppas du vet att jag saknar dej varje dag lilla morfar. Ohh va kul vi har haft det...Du och mormor var ju med under hela vår uppväxt...Jag älskar dej nu och för all framtid. Här ett hjärta för min kärlek till dej och noterna står för låten Turistens klagan med Cornelis Vreeswijk....morfar, du älskade den låten och när jag hör dne så förflyttas jag tillbaka till 80-talet då vi var hemma hos dej och sen strosade ner mot vattnet i Kalmarsund....en av alla de gånger vi var med dej....saknaden är stor, men en dag så ses vi igen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0