En hemlighet som jag nu berättar

Nej, jag är inte gravid om nu nån trodde det :) Det kommer men inte nu!

Jag har sedan länge satt upp ett datum för att sluta röka! Jag ska sluta den 16 augusti, dagen efter min 30-årsdag. Sista blosset tar jag på vägen hem från jobbet på söndag morgon...och sne är det finito för min del. Jag vet att det kommer att bli tufft och jag är medveten om alla abstinensbesvär som kommer, men det är det värt. Jag vill inte vara en rökande mamma. Det är så jävla trashigt. Jag vill vara en bra förebild för vår son och jag vill leva länge för att se honom växa upp till en stor och god man. Och sen kostar det ju en hel del också så jag lär ju spara pengar också. Pengar som man kan göra något vettigt för istället för att låta de "gå upp i rök". Min mamma ska också sluta och det känns jättebra! Jag vill ju ha kvar min mamma länge till. Vi ska peppa varandra. Vi fixar det. Det vet jag!


denna bild ska jag ha o titta på när begäret sätter fart

Bestämde mej innan sommaren att sluta och jag har ju nu två st saker att leva upp till. Dels att gå ner i vikt samt att sluta röka. E mycket nöjd att jag började med maten innan rökandet för nu när man ser lite resultat på kroppen så är man mer motiverad att inte stoppa i sej onyttígheter för att stilla rökbegäret. Jag ska införskaffa nikotintuggummi som jag vet funkar för mej. Har testat det en annan gång och då la jag av med tuggumit efter 2 veckor då jag insåg att jag inte ens behövde dem längre.

Jag kan dock behöva all stöttning jag kan få av er läsare. Det är bara en annan niktinberoende som kan sätta sej in i vad man går igenom, men all pep är välkommen, tro mej, det kommer jag att behöva!! ..bespara mej alla moralpredikningar ang rökning för jag vet alla risker redan...Nu ska Linda börja ett nytt hälsosammare liv..Jag vet att jag klarar det. jag ska inte bara försöka, jag fixar det. Jag vet! Wiiihhiii jag är så bra!!!

Kommentarer
Postat av: Therese

Heja!! Jag håller på dig!!! Det här kommer du klara!



Kram Therese (Rosengården)

2009-08-13 @ 11:48:10
URL: http://misstessi.bloggspace.se
Postat av: svar till Therese

ja jag ska fixa det denna gången...ska bli sköt att slippa all rökstress som blir..jag kikar in på din blogg också, kram

2009-08-13 @ 12:09:36
Postat av: johanna

Du fixar detta vännen. Ring om du blir röksugen så ska vi nog fördriva lite tid tills suget går över=)

Kram

2009-08-13 @ 16:03:20
URL: http://busungarnasmamma.blogg.se/
Postat av: Willes mamma

BRAVO!!!

2009-08-13 @ 22:23:58
Postat av: Catta

Duktigt och ett klokt beslut =)kram

2009-08-16 @ 08:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0