Tack Miafia, min snälla vän

Idag lämnade jag Nutti på dagis och sen mötte jag upp Maria vid t-banan och sen gick vi tilsammans till tandläkaren och hon var med mej hela tiden då de lagade min tand. Kändes som ett enormt stöd att hon satt där o höll min hand och inte sa nåt även att jag kramade livet ur hennes händer..TACK MIN FINA MIAFIA!! Efteråt så gick vi hem till mej och satt o pratade lite och sen stack vi ner till pizzerian och satt där o smaskade pizza...sen köpte vi varsin latte på ett kondis och stod ute o njöt o snackade tills Mia skulle hem och jag skulle hem o hämta vagnen för att hämta hem Nutti fr dagis. Hämtade hem honom tidigare för jag saknade honom så. Vi stannde till på ett fik och fikade, bara han och jag och sen gick vi in på fikets lekrum och sen gick vi hem och lekte o drack "lelle" (välling). Sen badade vi och sen kom pappa hem och myste med oss i soffan..

Miafia,  tack för tipsen du gav mej ang Nutti. Fan va skönt att ha sina "mammavänner". Även att det är skönt att få vara enbart Linda ibland så är jag först och främst mamma. Och att sen få dela detta med mina mammavänner som jag känt sen innan bebbarna kom till världen. Vi träffades via Familjeliv.se och sen dess har vi hängt ihop, genom hela graviditeten och sen under hela mammaledigheten. Tänk er 10 st mammor med barnvagnar som upptog hela trottoaren (japp, jag var en av dessa)  och kom in på lattefiken (till kaféägarnas stora skräck och de övriga gästernas ogillande). Vi slängde där upp våra ammande tuttar, nappflaskor, stora fullproppade skötväskor och sen att vi o pratade färg och konsistens på dagens bajs...Minns det med sån stor värme att jag blir alldeles tårögd. Vi ägde verkligen och jag är så glad att vi delade/delar så mycket. Och att vi fortf har kontakt med varandra..Det är kärlek på högsta nivå. Numer talas det såklart mycket barn (ja vi har ju inte bejbisar längre), men även om andra saker. Fina vänner man har. Jag är lyckligt lottad.

tack än en gång fina du, Miafia!! PUSS PÅ DEJ!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Emilitje

Vilken fin dag (tandläkardagen)! Sådana dagar är de bästa.. då det bara blir.. och blir så mysigt! Längtar till sommardagarna.... o vet du! Vårt sommarhus i Järvsö är inte sålt än.. kanske man ska ta en till tripp i sommar innan det försvinner!?



Jag avskyr 1000 mammor på café. Bara så du vet=) Men jag vet iofs att jag också kommer att bli en sån=D Nästa graviditet tycjer jag vi planerar tillsammans;)

Emilitje

2009-02-17 @ 12:15:22
Postat av: Maria

Hej Vännen!



Självklart ställer jag upp när jag inte har något annat för mig =) Var ju så trevligt efter och goda pizzor var det =)



Pussisar

2009-02-17 @ 13:14:07
Postat av: svar till alla

Ja såna dagar är de bästa!! puss

2009-02-17 @ 14:13:07
Postat av: Ostron och bananer

http://kitkax.blogspot.com/

2009-02-17 @ 15:44:48
Postat av: Emilia

Hej Kråkan!

Jag brukar byta till och från för att jag inte vill dela allt med alla. Lura stalkarna.



Imorgon baby imorgon!!



Puss!

2009-02-19 @ 13:40:20
Postat av: Ems

hej gumman, förlåt att jag inte kom igår. hur ser schemat ut nu? jag ska vara flexibel för dig;)

2009-02-21 @ 11:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0