Danmark samt bilder fr vår kärleksresa

I söndags lämnade vi lille prinsen hos mommo och Kjell på Öland. Det gick bra och han grät inte...vi åkte morgonen därpå tåget till Danmark. Resan dit var ju inte helt smärtfri! Vi fick gå av tåget i Hässleholm för att det var nån fel på nån ledning. Konduktören säger att det väntar extrabussar på oss när vi kommer fram. Vi ser dock två st bussar som väntar där. Hur de kunde tro att 2 (!!!!!) bussar skule rymma ett helt tåg fattar jag inte. Folk stod o väntade o var jätteupprörda. Ingen visste nåt och sen började det att duggregna och det gjorde inte saken bättre. Stackars alla med småbarn o barnvagnar. Tänkte att det var skönt att för nån gångs skull inte ha det att tänka på. Det kom en 3e buss efter ca 1,5 tim och den blev full direkt. Folk spramg o trängdes o knuffades för att komma med. Vi kom med 5e bussen efter 2.5 timme i Hässleholm. Vi åkte med den bussen till Höör och där väntade ett tåg som tog oss till Malmö och där fick vi ytterligare byta mot tåget som skulle ta oss till Köpenhamn. Vi var dock vid gott mod hela tiden men hungern gav sej tillkänna då det inte fanns nån serveringsvagn på tåget. Vi var ganska trötta och vääääldigt hungriga när vi kom till Kbh. Vi stannade på stationen o åt på MC Donald´s. Sen gick vi till hotellet som visade sej vara jääätefint! Helt underbart! När vi gick in i hissen så står där ett ungt par och sen liten kille. Paret lämnar hissen o pojken på ca 2 år står kvar i hissen, barfota..han ser jätterädd o vilsen ut. Mina moderskänslor tar över och jag tar honom i handne o sätter mej på huk o frågar vart hans mamma o pappa är. Han svarar inte så vi åker ner till receptionen och där möter en glad pappa oss som letar efter sin lille son..han måste ha sprungit in i hissen vid ett obevakat tillfälle. Men nu kom han tillrätta iallafall. Konstigt att inte det där paret reagerade när han antingen stod där ensam i hissen när de klev in eller om han kom in när de står där...konstigt att inte en del reagerar måste jag säga...Vi var på rummet ett tag och duschade o vilade en liten stund. Sen gick vi ut o strosade. Vi gick på Ströget och satte oss på en uteserveing o drack lite. Det var molnigt och kallt men vi hade filtar på oss. Det var jättemysigt. Sen gick vi vidare och tog en härlig latte på ett mysigt fik. Vi satt där länge o bara njöt av atmosfären och varandra.

Sen bestämde vi oss för att gå tillbaka till hotellet och köpa med oss Baileys och Breezer till rummet. Det regnade på oss när vi gick hem. Vi var helt dyngsura när vi kom till hotellet. Jag hade tur som fick röka på rummet. Sebbe var snäll nog att låta mej göra det när han såg att det fanns ett askfat där. Jag satt där och rökte o drack min Baileys och bara njöt!!! Sebbe låg o tittade på tv. Sen gick vi ut på tivolit och åkte Demonen. Den såg så jäkla läskig ut!! Jag var så nervös och mitt hjärta slog som attans. Sebbe fick lite ångest också när vi åkte uppför den första backen innan den satte fart. Den var kul men allt gick så fort. Tivolit var jättevackert men stora blomsterarrangemang och små dammar.

Sen var det dags att hitta nåt som ställe att äta på. Vi började få bråttom för att många ställen började stänga. Klockan var runt 22.30 när vi gick in på Hardrock Café. Jag beställde Ribs och pommes (som vanligt). Sebbe tog kyckling med pommes. Alltid när vi äter på TGI Fridays eller Hardrock så tror alltid kyparen att det är Sebbe som ska ha bamsetallriken med Ribs och pommes haha. Jag äter som en karl :)

Sen gick vi hem till hotellet och myste och kollade på tv i den fluffiga sängen. Man sover ju alldeles förträffligt gott på hotell. Sebbe somnade ganska snart men jag låg o tittade på Animal Planet till ca 2.30. Sen slockande jag med.

Morgonen därpå så var jag uppe med tuppen. Väckte Sebbe och så tog vi oss ner till frukosten som serverades io matsalen. Helt ok frukost men inte super. Sen gick vi o la oss och sov en stund till. Kl 11 var det utcheckning och vi begav oss mot det turistiga Ströget igen, vi handlade en leksaksmotorcykel till Nutti samt en polisbil. Annars blev det inte mer shopping faktiskt. Vi hade typ inte tid att gå runt i affärer för vi ville se så mycket som möjligt av Danmark. Vi tyckte mest att Ströget var som Drottninggatan i Stockholm. Ingen större hit men ändå mysigt att vara där. Jag tittade lite i affärer som sålde danska märkeskläder för barn men samma kläder finns både i Sthlm o Kalmar så jag köpte inget. Den svenska kronan är ju inte så mycket värd i Danmark så jag kände att jag kunde vänta med de där kläderna.. Vi hade bestämt att träffa min goda vän Sören som bor i Danmark. Jag tröffade honom i Abu Dhabi när vi jobbade som cabin crew. Han var ihop med Cecilia Linn Hallingby då. Vi hängde jättemycket med jakob o Linda Waller. Vi var som en familj där nere. Det var så kul att träffa Sören igne, Har inte sett honom på 5 år. Vi började med en fika på en uteservering och sen strosade vi runt. Vi gick sen och åt middag på en restaurang. Vi satt ute med filtar på oss då det var lite kallt. Vi pratade o hade det supertrevligt. Sören o Sebbe kom bra överens. Sen gick vi runt lite och Sören visade oss en annan sida av kbh som inte var så turistiskt. Vi gick till hans vän som jobbade i ett smoothie- stånd och vi gick dit o drack smoothies. Mumsigt. Sen hade vi väääldigt bråttom till stationen för att hinna med vårat tåg till Kalmar. Vi hann och Sören åkte med 2 stationer då han bor nära Kastrup. Det var så mysigt att hänga med honom och jag insåg verkligen hur mycket jag saknat mina Etihadvänner...

Resan gick bra. Inga större förseningar. Vi var i Kalmar ca 21.00 och åkte fr Danmark 17.03. Detta var en helt suverän resa, en riktig kärleksresa!!! Love is in the air!

Lägger in lite bilder, men inte så många då jag vill att detta ska vara enbart Sebbes och mina upplevelser...lite privat mellan oss...hoppas ni förstår..


masterbed


vårt rum

egobild


på hotellet


Rådhuset i bakgrunden


strosar runt på Ströget


Ströget


kärlek


kallt men vi har det mysigt


mys på uteservering


jadå latten e lika god i danmark. Sebbe fotar


Rainy denmark


finaste mannen på jorden. Vi väntar ut regnet


Vårt fina hotell


min oas


Utanför tivolit


blomsterarrangemang på tivolit


Demonen


Demonen


kärlek på tivolit


Tivoli


Hardrock café


Hardrock café


Hardrock café


FÖRE


EFTER


Sebbe njuter av Danmarks gator


på väg till hotellet efter första dagen


Njuter i solen


uteserveringar e nice


Vänner för alltid, Sören o jag


På ströget. Sören fotar oss


Fin vy


Dricker smoothies


Öresundsbron


Kommentarer
Postat av: Jonna

Haha vad kul att du skrev att du inte skulle lägga upp så många bilder, men det är typ asmånga! :) haha. kul att se att ni hade det fint. Demonen var ju asläskig. Jag och syrran var alldeles skakis efteråt :)

2009-07-24 @ 15:28:18
URL: http://getyoursexyon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0