Byxelkrok och Byttan

Känner att jag måste uppdatera lite i bloggen...har tagit en massa nya bilder som jag inte hunnit föra över från mobilen så det blir ett bildfritt inlägg, men ska lägga ut bilder så snart jag fört över till datorn, men tycker ju dock att jag varit flitig med bilderna på sista tiden :=)

I lördags åkte jag, sebbe, nutti, farmor, simon o sanna upp till Byxelkrok på norra Öland. Vi hade så mysigt. Farmor hade hyrt rum på ett mysigt gästhem som var jättefint. Vi var på stranden på dagen och sen grillade vi på kvällen. Stackars Sanna o Simon som vaknade (fast de låg väligt stilla så jag vet inte säkert om de hörde oss, fast de sa att de gjort det hahah). Vi åt på Sibylla på dagen efter och sen var vi på stranden, men Sanna o Simon åkte tillbaka till Kalmar på söndagen för Simon skulle till Strand och Sanna hade jobbadag på vårdcentralen på måndagen. Vi som var kvar var på stranden tills det stora mörka regnmolnen kom över oss o vi sökte oss till Sibylla igen och satt där medans regnet drog in. Vi åt där och sen på kvällen så grillade vi igen. Jag o svärmor gick ner till hamnen sent på kvällen och jag som utlovat ett nattbad hoppade snöllt över det då det blåste fan där nere..men det är mysigt i Byxelkrok på sommaren. Det var marknad där då också som vi besökte..
Vi åkte hem på måndagen till Kalmar och vqar supernöjda med vår Byxelkrokshelg!! Tack Farmor!


Vi är fortfarande i Kalmar och har det gott. Vi hänger på stranden när solen får för sej att titta fram (det händer dock väldigt sällan). Igår var vi ute på Byttan här i Kalmar och åt grillbuffé med farfar Kjell o Maggie på kvällen. Det var trevligt och väldans gott. Sen efteråt så tog vi en sväng i Kalmarslottsparken och hamnde på en lekplats. Sen åkte vi hem o jag o Sebbe kollade på en film medans farmor tog hand om Nutti. Det var skönt att bara koppla av o njuta av filmen utan att bli störd...Nutti sov hos farmor i soffan så vi hade det lugnt på natten, men jag hörde nutti sitta o prata typ till kl 00.00 och då ´hade farmor släkt lampan men han blarrade på men somnade till slut :) Vi fick även sköööön sovmorgon! Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0