Kalmar/Öland samt nya bilder

I måndags åkte vi hela lilla familjen till Kalmar/Öland och ska stanna så länge vi vill/orkar. Resan gick bra. Vi åkte tåg. Alexander var duktig hela tiden men han blev så åksjuk av X2000. Han spydde först ner mej, hela mina vita leggings så jag fick ta av mej dem och åka i kort kort klänning resten och sen var det Sebbes tur. Han fick en spyfläck mitt i grenen och inte en liten sådan heller:) HIHI har du kissat på dej, nej det är kräks haha. Som pest eller kolera :) Men annars gick det jättebra! Vi har ett par vänner som bor i vår lägenhet medans vi är borta.

Vi har vår bas hos farmor i Kalmar och sen utgår vi därifrån när vi ska häla på alla. Första dagen så tog vi det lugnt efter resan och sen nästa dag så åkte vi till mamma och Kjell på Öland till stugan och hängde där hela dagen. Lova och Gustav var dör också så det var full rulle hela dagen. Vi gick till stranden och badade. Jag tog årets första dopp. Det var sköööönt!!! Alexander var inte så bra i magen och hade det väldigt tufft ett par dagar men nu är det bra igen...

Dagen efter så träffade jag pappa ensam och vi gikc ut i Kalmar o åt Plankstek. OHHH VA GOTT DET ÄR!! Vi brukar alltid äta det när vi ses. Vi satt där o pratade bara han och jag. Det var verkligen jättemysigt!! Tack lilla pappa för en jättemysig kväll!! Pappa är alltid så orolig av sej när jag ska gå hem själv på kvällarna. Han sa att jag inte får hoppa in i nån bil som stannar sov...jag bara skrattar åt honom och svarar: Även att de säger att de kan köra mej ända hem...:)))

Vi har spelat minigolf med pappa o sebbes mamma. Jag vann ju helt överlägset. Hade i genomsnitt 3 slag per bana. Peace of cake!!

En dag var vi på stranden med farmor. Vi var på Stensö och låg där. Sen tog farmor nutti medans jag o pappa gick o åt på strandrestaurangen o åt mat. Farmor o Nutti var inte hungriga. Vi var tvungna att vara mycket försiktiga med vad Alexander stoppade i sej med tanke på hans mage. Så han fick majsvälling och massa dricka. Vi hade det så trevligt och mysigt!

Vi har även varit på stranden med kusin Lova och morbror Gustav samt vår kusin Johanna med familj. Vi var på Möllstorp hela dagen och hade med oss en massa godsaker. Vi badade och solade o lekte på stranden hela dagen. Superfint väder!!

Igår var vi hemma hos min moster och morbror. Vi kom ca 16. Vi fikade först och sen kom min kusin Andreas med familj och vi grillade (UNDERBART) och sen hade Mona gjort en god jordgubbspaj med glass. Barnen lekte o stojade med varandra hela tiden. Alexander var väldigt intresserad av Monas och Anders hundar. De har 2 st flatcoated retrievers och en tax, en kanin, en vidlkatt som de tagit hand om och som bor i en lada med 4 små kattungar. Alexander visade mycket skräckblandad förtjusning med de stora svarta vovvarna och sen lille taxen. Han ville gäran titta och så men så fort det blev lite vilt så blev han rädd. Han kunde inte hålla sej borta därifrån ändå :) Sen skulle han få sitta i traktorn i Anders knä men hörselkåpor men då ville han inte det. Han blev nog rädd då han inte sett en riktig traktor på så nära håll. Han var nöjd med att stå o titta på den bara. Han o pappa klappade katten och dte räckte gott o väl :) Hela den dagen var jättemysig och vi åkte inte hem förrän 21.45 och sen var vi i Kalmar ca 22.30. Det tar ett tag att köra. Alexander somnade innan vi kom fram till Nybro :)

Idag har vi lämnat lille prinsen hos mormor och Kjell på Öland då jag o sebbe ska till Danmark imon. Vi ska mysa och ha dte gott. Vi har bokat hotellrum och ska shoppa, gå på tivoli, äta o dricka gott o bara vaaaa. Det kändes i mammahjärtat när vi sa hej då till lillen. Han förstod så tydligt att vi skulle åka hem utan honom, men det gick bra och han vinkade till oss när vi gick. Kändes skönt. Jag vet ju att jag kan lita på dem till 110% men just för min egen skull..Vi har ju inte varit ifrån honom så länge innan. Vi ska hämta honom på onsdag förmiddag då vi kommer hem 20.30 från Danmark. Vill inte åka dit o hämta honom så sent då han säkert sover då..Men dte e kul för mormor att ha honom för sej själva ett par dagar. De kommer ju att ha det sååå mysigt alla tre

Lägger in lite bilder också från semestern hittillls:


mamma

Nutti o mamma fikar i Kalmar


Fina Kalmar slott (taget fr bryggan där vi blev ihop och senare även förlovade oss)


Glass i Kalmarslottsparken


mamma försöker vara romantisk men pappa e busy :)

Kommentarer
Postat av: camilla

Passa på att njuta på eran minisemester :=)

Vet hur jobbigt mammahjärtat mår när man lämnar iväg sina smågryn,men det är så nyttit för alla :=)

jätte fin kläning du har Linda!



Kram Camilla

2009-07-20 @ 07:18:09
URL: http://famjonssonjanzon.blogg.se/
Postat av: Willes mamma

Vad mysigt ni har det där nere. Hoppas resan till Danmark blir romantisk och väldigt lyckad. Vi får väl se om ca. 9månader, hihi. Vi flyger hem idag, skönt!!! Hoppas vi ses snart!

kramkram

2009-07-20 @ 08:35:02
Postat av: Catta

Fina bilder =) vill oxå dit nu! Jobbar 9 dar till sen ä det semester!!! Kram!

2009-07-20 @ 14:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0