Choklad med vispad grädde

Ja visst e det mysigt att gotta ner sej hemma med en varm o skön filt i soffan med levande ljus med sin lilla familj..sånt älskar jag verkligen! När man har stängt alla fönster som annars alltid stod öppna på sommaren...Göra lite lyxig varm choklad med vispad grädde och riven choklad på toppen och ett sugrör...Mmmm va mys!!!! Min kära sa till mej igår att dte var så mysigt att bona om sej inne med oss nu när kvällarna blir snabbt mörka och vindarna kallare. Jag älskar höst/vintermörkret, men tycker den tiden är lite fööör lång dock. Sommaren är min årstid men nu när hösten kommer så är det bara att göra det bästa av den och det gör vi i vår familj. Här kommer ett tips på en lite lyxigare variant. Inget märkvärdigt men väldigt gott!


Mörk choklad med vispad grädde 

Detta behövs: 

30 g mörk choklad, 70 %

1 tsk ljust muscovadosocker

2 dl mjölk

 Vispad grädde

Hyvlad choklad

 

Gör så här:

1. Bryt chokladen i bitar och lägg den i en liten kastrull. Häll i 1/2 dl av mjölken och smält chokladen under omrörning på svag värme.

2. Tillsätt resten av mjölken och sockret.

3. Toppa med vispad grädde och hyvla över lite choklad.

 

 


Kommentarer
Postat av: femman

Ja, sommaren är Alldeles för kort!



Uppskattar kommenteren inne hos mig.. Får du fler funderingar kring detta, så skriv gärna igen.. Som sagt, behöver MASSA råd och få lite tankeställare i detta..



KRAM

2009-09-09 @ 06:34:18
URL: http://femmanfem.blogg.se/
Postat av: Linda

Jaaa femman, absolut!! jag ska höra av mej om det skulle dyka upp nåt! Du e bra!!

2009-09-09 @ 10:00:29
URL: http://enmammaslycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0