Hemmalagade pannbiffar med hemmalagat potatismos, Bullmamma?

Igår så skulle jag leka husmor igen och det blev hemmalagade pannbiffar med hemmalagat potatismos (gör alltid eget mos men kan det ibland bli Mama Scans köttbullar när lusten tryter). Vi handlade lite efter dagis och sen hem och myste. Jag hade shoppat lite pärlplattor och såp-bubblor till lilleman under dagen som han han satt pysslade med. Antar att det e bra för motoriken med att sätta pärlor på piggarna. Han var jätteduktig och satt där medans jag skalade potatisarna och fixade köttfärsen. Mitt i allt så ser jag att äggen e slut...jag förbereder Nutti på att sätta sej i vagnen igen och det gick bra men när jag ska ha min plånbok så är den BORTA!!! Jag får smått panik men letar och försöker tänka vart den kan vara...jag som är ganska oansvarig ibland kan lägga dne på sufletten på vagnen och då tänkte jag att någon tagit den...jag sprang ner med Alexander till affären och ringde samtidigt till Konsum och pratade med en seg tjej som tog hela dagen på sej och som sen ville ham mitt nummer så hon kunde ringa om en stund. jag slängde på luren i örat och sa att jag var på väg dit..jag hade inget till övers för någon just då. Ville ner till affären så fort som möjligt för om den är hemma så är den trygg liksom..inget napp i affären så jag tar snabbt ägg och betalar medans jag rusar hem och efter mycket om och men så hittar vi den....PUHHHHHHHHHHHHHHHH


Kände lite att den där husmorskänslan fick sej en törn men jag tänkte minsann inte ge mej så det blev ett hellyckat resultat och mycket gott. Vi åt alla när Sebbe kom hem och pratade om dagen...jag nämnde dock inte det där med plånboken för Sebbe, för han har sagt till mej om och om igen ang att jag inte ska lägga plånboken på sufletten eller i skötväskan....men nu fanns det ju inget att berätta haha

På kvällen blev dte lite Idol och sen la vi oss ganska tidigt.


Kommentarer
Postat av: femman

åh vad gott med biffar! Ska jag oxå göra en dag.. (inte orkat läsa ditt inlägg än.. bara kollade bilden faktiskt erkänner ;-))



Iaf.. klippen från youtube (sååå kul du frågar- för jag har precis lärt mig och trodde jag var den sista i hela världen att lära mig detta.. haha). Leta upp den låt du vill få in i din blogg.. Till höger finns en länk "bädda in", eller liknande står det.. Högerklicka där.. och välj "markera allt".. Högerklicka sen igen på samma ställe, och välj "klipp ut".. Sen går du in i din blogg.. Klickar på HTML och då får du upp en ny ruta.. Där sätter du markören precis där du vill ha din youtube-ruta.. Högerklickar, och väljer "klistra in"..



Hoppas du förstår! Försökte iaf förklara.. Kanske dåligt val tillfälle dock.. Måste ju börja med middagen nu, så kidsen hinner äta i lagom tid innan sin fotbollsträning!



Fråga igen, om du inte förstod!



Lycka till! :)

2009-09-17 @ 15:12:14
URL: http://femmanfem.blogg.se/
Postat av: femman

dåligt valt tillfälle, alltså pga STRESS för att jag egentligen borde befinna mig i köket just nu! haha :)

2009-09-17 @ 15:12:57
URL: http://femmanfem.blogg.se/
Postat av: Leyla d' Leyla

Som att du gjort maten på bilden!! du är en FUSKmamma! Och en Mamma-Scan-Linda! OOOoooo Im SOO disapointed in you!

Tror att vi kanske ska skjuta upp den där fikan imorgon. Tror inte jag orkar med det här.

2009-09-17 @ 18:58:59
Postat av: femman

Haha.. men vad härligt och höra om fler som är duktig på att lyckas få saker att försvinna! Och när plånboken är borta, får man verkligen PANIK! Jag har varit i precis samma situation.. ringa(och bli sååå irriterad!), rusa till affär.. (och sen har jag hittat plånboken hemma..hehe)



DUKTIG du var som fortsatte kämpa på med maten, trots allt! :)



2009-09-18 @ 12:32:49
URL: http://femmanfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0