Ibland vill jag bara vara Linda

Känner ni också så ibland? Att vara mamma är det största och viktigaste för mej i livet och kommer alltid att vara det! Men ibland så måste jag få vara Linda och inte bara mamma...Jag och Sebastian har ett bra samspel då han också vill ha lite egentid utan mej och nutti. Vi ger varandra den friheten nån gång ibland när vi vill det. Nu menar jag inte att jag är ute o ränner flera kvällar i veckan men nån gång ibland kan jag behöva få träffa mina vänner utan barn som pockar på uppmärksamhet, blöjbyten, sova middag och sysselsättas. Bara få fika eller sitta i nån park och njuta av solen, sitta i Gamla stan vid kajen med 1000-tals andra människor. Äta en lunch i stan och bara prata tjejsnack..

Jag vill kunna få vara Linda, vara fnissig och fjantig och bara vara utan att tänka på nåt alls. Sen kan jag komma hem och bara längta ihjäl mej efter att få vara med min familj och på så sätt så blir jag en bättre mamma. Som när jag och min darling var i Danmark, bara vi två. Vi hade det såå himla underbart och jag tänker mycket på det med värme. Lika viktigt som att göra saker med sina vänner lika viktigt, om inte ännu viktigare är det att göra saker med sin partner på tu man hand...Är glad att jag har en parner som känner likadant. Alla har ju olika behov men just jag behöver min egentid med mina vänner. Mina powerwalks är också en sån sak. Jag kan bara gå och vara själ utan att vara med nån annan. Låta tankarna varndra fritt medan jag lyssnar på musik...


Kommentarer
Postat av: Anna

Kloka tankar från en klok mamma!

2009-09-09 @ 18:08:14
Postat av: bob

Ibland vill inte jag heller vara mamma =) Kram på dig Linda

2009-09-10 @ 05:26:22
URL: http://www.boberi.wordpress.com
Postat av: femman

SÅ kloka ord! :)

2009-09-10 @ 06:02:17
URL: http://femmanfem.blogg.se/
Postat av: Lina

Känner desamma! :-) Kram

2009-09-10 @ 13:09:54
Postat av: Jenny

Så sant så sant gumman,, jag vill åxå bara vara jenny ibland,, kanske ska vi vara Jenny o Lindis nästa vecka nån kväll??? hihi LOVE

2009-09-10 @ 16:39:42
URL: http://eamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0