-24 grader och SL-trafiken är kaos

Är just hemkommen från jobbet och helt genomfrusen. Det är 24 minusgrader och SL-trafiken är lika med kaos. Inga tåg ovan jord går. Bara under jord. Tusentals människor står och väntar på ersättningsbussar som aldrig kommer och när de väl dyker upp så utbryter kaos. Alla vill med. Ingen vill ju stå kvar i kylan i väntan på nästa (som kanske aldrig kommer). Varje vinter likandant. Tågen tillverkas i varmare länder och är alltså inte gjorda för våra kalla klimat. Bättre vore det med rysk tillverkning :) En sibirisk vinter och så är våra tunnelbanor gjorda för alla väder.

Jag klarade mej relativt bra till slut. Hittade en buss och lyckades smita på den. Men man kan inte vara ute länge alltså. För första gången någonsin så frös jag i min goosejacka. Kanske för att jag hade en kortärmad tröja under? Har kunnat ha linne under den hela vintern men idag så kände jag lite faktiskt.

Hade kontakt med Sebbe och informerade honom om läget. Han ringde just och sa att han väntar på ersättninsgbuss nu. Lille Sasha är på dagis och jag ber till Gud att de inte ska vara ute idag. Han skulle verkligen inte fixa det. Då skulle jag hämta honom. Sebbe berättade att han hade rimfrost på ögonfransarna...sötnöten!! Har jobbar hela helgen, fredag, lör och sönd natt och nu är jag ledig fram till ons natt. Jobbar sen tors också oich sen är jag långledig. Farmor kommer hit på onsdag och stannar ett par dagar. Ska bli mys det!

Jag är hostig som tusan. Hade med mej Cocilana till jobbet och Bricanyl. hade nog inte överlevt annars :) Cocilana och jag trivs perfa ihop. Hon gör mej lite dåsig men vi hjälper varandra. Skönt att helgen varit lugn.

Jag sitter nu vid vår fina barbänk mellan köket och vardagsrummet och har just gjort mej en varm o krämig latte och bloggar lite. Ska ta en (läs kokhet) dusch och sen krypa ner i sängen och sova med min härliga värmedyna. Slänger in två gamla bilder. Tur man har gått ner lite sen dess, blink blink!


gammal bild, nr 1

gammal bild, nr 2, jag ser verkligen preggo ut haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0