MIO, IKEA och massa mys

Ja som ni läste i föregående inlägg så glömde jag ju totalt att skriva om gårdagen. Vi gick upp o gjorde oss iordning och åkte till Kungens Kurva. Första stoppet blev MIO vid Heron City. Vi tittade runt lite och jag blev ju smått galen på alla fina saker de har. Vi tittade på sängstomme och tv-bänk. Vi gick till Media Markt och köpte DVDfilm till plutten. Det blev Emil i Lönneberga. Alexander började tröttna och vi var alla hungriga efter ett tag så vi fortsatte sen till IKEA där vi åte de klassiska köttbullarna. Alexander vägrade äta dock. Vi gick o tittade och hittade en fin tv-bänk i vitlackerat. Den var ganska låg och stilren. Jättefin! Sen kom ett litet utbrott från den lille mannen och sebbe sa att jag kunde gå o tittta på småplock (älskar sånt!!). Sen möter jag sebbe bland alla andra och då har Sasha somnat så vi kan fortsätta i lugn o ro och titta. Vi köpte också en sängstomme som är i samma serie som våra byråer som vi köpte till nya lägenheten. Det är väldigt hotellaktigt i sovrummet och det älskar vi. Gillar den serien. 

Vi hittade även 4 st stora kuddar att ha i soffan. 3 vit/svarta och en mellanbrun som ska bryta av de andra lite. 3 st krukor i brun/lila färg samt 3 st växter, en dörrmatta, ljus mm

För att summera (stavas det med ett M eller två??) så var dagen jättebra. Vi hade hemkörning och fick allt inom 2 timmar. Vi (läs Sebastian), monterade ihop allt medans jag underhöll Sasha. Emil var ingen höjdare. Han är nog för liten för det än. jag däremot älskar Astrid Lindgrens böcker. Skulle kunna sitta en hel dag och titta.
Vi satt iallafall och njöt av vårat fina hem när allt var klart...jag såg ett par supersöta tygrosor i ljust lila som jag vill ha i en fin vas i sovrummet. Gillar inte tygblommor men de var jättefina.

Minns när Sasha och jag låg inlagda när han var 3 veckor på Sachsska och då hade den en kanal med bara Astrid Lindgrenfilmer.

Nu tittar sebbe på OS och jag ska lägga mej på min värmekudde då ryggen bråkar lite igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0