Date med Julian, Nataniel och Emilia och Allergichock

Igår hade vi en bra dag :) Iallafall så började den bra. Slutet hade jag kunnat vara utan!! Kommer till det så ni förstår vad jag menar.

Vi var hemma på dagen och städade och tvättade sofföverdraget. Skönt! Inte så lätt när man har vit soffa (hör mamma säga: Vad var det jag sa?) Men nu är den fin o vit igen..

Sen åkte vi till Fruängen o träffade Emilia med kids. Jättemysigt var det. Killarna lekte i lekrummet på fiket och jag o Emilia hade vuxenstund. Härligt att prata igenom allt som hänt sen sist. Jag beställde foccacia och Emilia en sallad. Kidsen valde semla och chokladboll och Festis. Tiden rann iväg och sen var det dags att åka hemåt.

Jag hade tänkt möta upp Sebbe på vägen men han kom att bli sen. Han var inte hemma förrän vid ca 21.30, grrrrr. Vi som skulle ha myskväll. De hade suttit kvar på jobbet och haft sej. Han hade köpt sushi till mej och jag demonstrerade hur arg jag var. Han fjäskade för mej haha. Jag åt sushin och hann äta 3 bitar innan jag upptäckte att det var avokado i rullarna!! Trodde att det var gurkbitar. Jag är jätteallergisk och det hann gå ca 5 min innan jag hade så ont att jag klättrade på väggarna. Han hade glömt säga UTAN avokado. Jag kunde inte stå, sitta eller ligga. Jag ringde sjukvårdrådgivningen. De kunde såklart inte göra mycket och det fann inget som jag kunde göra annat än åka in för att få smärtstillande. Det var som jättelika kramper i magen. Jag la mej i sängen, men kunde inte ligga still. Jag överdoserade Alvedon och det började släppa så smått. Sen tog jag en dusch och gick o la mej. Sov hela natten, fram till kl 10 och kände lite idag men inga kramper som tur var..Usch o fy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0