Magsjuka utan magsjuka är ingen magsjuka!!

Oh jag känner att detta kommer bli ett gnällinlägg! Igår ringde dagis runt 14.30 och sa att Sasha spytt när de satt o skulle äta mellis. Jag går genast dit o hämtar honom och vi går hem. Han är inte alls sjuk enligt mej men vad ska man göra liksom? Han frågar efter fiskpinnar och äter bra, inte så mycket men vi hade köpt lite fika efter dagis så det var säkert därför. Sen levde han rövare här på kvällen. Inget som kom upp. Han drack välling och behöll allt. Inga tecken alls på magsjuka. Men den kruxet är att man inte får lämna på dagis 24 eller 48 tim efter kräktillfället. Bra att de har sån policy men är man inte sjuk så tycker jag det e knäppt. Hans allmäntilsstånd var på topp och hade de inte sagt att han spytt så hade jag aldrig märkt nåt på honom. Han var precis som vanligt.

Med tanke på att detta var på onsdagen, så kan jag inte gå med honm till dagis idag såklart och imorgon är det fredag och det känns ju jäkla dumt att lämna på en fredag när dte ändå är helg snart.

Jag säger inget om han vore hängig och så men va fan. Han är ju pigg som en lärka. Varför jag hetsar upp mej för detta? jag är ju ändå ledig...Jo det e för att jag har så förbannat ont i min rygg (fortfarande). Det sitter i musklerna och jag är stel som en gammal kärring. Hade behövt dessa dagar på mej att vila inför min hektsika arbetsperiod som startar på måndag. Därför blir jag sur. Hade ingte sagt nåt om detta om han vore hängig och febrig men nu är han ju frisk!

Han ber om mat och välling, sover hela natten, leker och stojar...jaja skit samma men jag kan inte hjälpa att jag känner en viss irritation mot dagis nu när ryggen värker och jag är stel.

Ví får se vad dagen har att erbjuda. Bloggar nog mer senare idag :)
jag e så himla ego :) Men vill inte lägga ut så mycket bilder på sasha och på Sebbe, då sebbe sagt att han inte vill att jag ska lägga ut på honom. Så då återstår bara lilla mej :)


Ciao


Som jag sa så blev det ett riktigt gnällinlägg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0