SOFFKAOS

Vår soffa har varit knas ett tag. Vi har dragit på att köpa en ny men nu var det dags. Vid 9.45 vaknade jag av att sebbe kom in i sovrummet och sa: Vi måste åka till IKEA och köpa en ny soffa, NU! Sagt och gjort. Vi åkte dit och kom hem med en ny soffa, ett soffbord, en jättefin trämöbel till Alexander där han kan ha sina leksaker i. En tavla till köket, 3 limegröna kuddfodral till soffan och 2 st plädar (en grön och en brun),3 par gardiner (till köket, sovrummet o Alexanders rum). De till Alexanders rum var så himla söta och det var Sebbe som valde dem så fort han såg dem. Jag tycker det är så kul att Sebbe engagerar sej lite i inredning och inte bara jag som styr och bestämmer.

Vi fick hem allt på eftermiddagen och började genast montera ihop allt. Gustav o Lova kom till oss och Gustav hjälpte Sebbe medans jag passade kidsen. Den gamla soffan åkte upp på vinden. Måste hitta nånstans där man kan dumpa den (en soppstation menar jag såklart) Vi åt flashiga falukorv och makaroner vid stora varadgsrumsbordet och hade tända ljus överallt. Det spelar verkligen ingen roll VAD man äter när man har trevligt sällskap och lite mysstämning.

Sen var det dags för nattning. Alexander hade inte sovit middag och var lagom trött och ÖVERTRÖTT! Men han kom till ro och somnade sen sött :)

På kvällen fixade jag o Sebbe gardinerna i rummen och gjorde ordning. Det blev fint, men det kändes inte som att man var hemma. Men man vänjer sej väl :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • © J e s s i c a| D e s i g n
  • RSS 2.0